امام رضا (ع) وارث فضایل و مناقب امیرالمومنین (ع) هستند
کد خبر: 3908379
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴

امام رضا (ع) وارث فضایل و مناقب امیرالمومنین (ع) هستند

امام جمعه موقت یزد با اشاره به اینکه امام رضا (ع) وارث فضایل و مناقب امیرالمومنین، علی (ع) هستند گفت: یکی از فضایلی که به امام رضا(ع) رسید، علم امیرالمومنین بود.

امام رضا (ع) وارث فضایل و مناقب امیرالمومنین (ع) هستندبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدجواد آیت‌اللهی، امام جمعه موقت یزد ظهر امروز، 13 تیرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یزد با اشاره به ولادت علی‌بن موسی الرضا (ع) اظهار کرد: امام رضا (ع) از امام‌هایی هستند که در قرآن کریم احترام زیادی برای ایشان قائل شده است.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) وارث فضایل و مناقب امیرالمومنین است که یکی از فضایلی که به امام رضا رسید، علم علی (ع) بود به نحوی که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: امیرالمومنین علم تمام کتب آسمانی را در اختیار دارد و هر علمی که خدا نازل کرده و در اختیار بشریت قرار داده، تمام این علوم نزد آقا امام علی (ع) بوده و امام رضا وارث علم ایشان هستند.

آیت‌اللهی با اشاره به هفتم تیرماه مصادف با سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب گفت: قوه قضائیه مبارزه جدی با مفاسد بویژه مفاسد اقتصادی را شروع کرده و خواسته ما این است که این مبارزه ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه همواره شروع اقدامات بسیار خوب است ولی به نتیجه نهایی نمی‌رسد بیان کرد: درخواست ما از ریاست قوه قضائیه این است که مبارزه با فساد ادامه دهند تا ریشه فساد از این مملکت قطع شود.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به یازدهم تیرماه سالروز شهادت شهید محراب آیت‌الله صدوقی(ره) و سالروز وفات فرزندش حجت‌الاسلام و المسلمین محمد صدوقی(ره) امام جمعه فقید یزد گفت: این دو بزرگوار منشا خدمات بسیار زیادی برای استان یزد بودند.

آیت‌اللهی با اشاره به اینکه اخیرا گرانی‌های طاقت فرسا و کمرشکنی که اخیرا بر ملت متدین و مومن وارد آمده بیان کرد: البته ما می‌دانیم که درصدی از این مشکلات اقتصادی به‌دلیل تحریم‌های دشمنان و بخشی از آن هم به دلیل بلای عالم‌گیر و جهان‌شمول است ولی نمی‌شود تمام این مشکلات اقتصادی را به گردن کرونا و تحریم گذاشت بلکه مقداری از آن هم به‌دلیل ضعف مدیریت بعضی از مسئولان و تقصیر و قصور آنها است.

وی با بیان اینکه بعضی از مسئولان تاکنون به قول‌هایی که به مردم داده‌اند عمل نکرده‌اند گفت: از مسئولان درخواست داریم با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و مدیریت کامل‌تر فکر اساسی برای تنزیل قیمت‌ها بویژه کالاهای اساسی مردم کنند لذا می‌طلبد دست به دست هم داده و فکری در این مسئله داشته باشد.

انتهای پیام
captcha