مبارزه با فساد بدون اراده همگانی مردم میسر نمی‌شود
کد خبر: 3908376
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰

مبارزه با فساد بدون اراده همگانی مردم میسر نمی‌شود

امام جمعه کامفیروز بر اهمیت تلاش همگانی برای مبارزه با فساد تأکید کرد و گفت: هرچه که سیستم‌های قضایی و امنیتی کشور با فساد اقتصادی مبارزه کنند اما تا زمانی که اراده قطعی و واقعی مردم به برخورد با افراد مورد دار از لحاظ اقتصادی تعلق نگیرد، مشکل به راحتی حل نخواهد شد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقی‌زاده، امام جمعه کامفیروز امروز، 13 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) گفت: فاصله زمانی ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) را دهه کرامت نامیدند.

وی افزود: مسئولان نیز به‌ویژه باید در این دهه، به جای شعارِ تکریم، همچون گذشته در عمل رو به ارج نهادن به افراد جامعه و رساندن آن‌ها به مقامی که در خور شأن ایرانیان است قدم بردارند.

تقی‌زاده با اشاره به درخواست مقام معظم رهبری مبنی بر تحول در قوه‌ قضاییه گفت: تحولی که در اینجا مدنظر است، صرف برخورد با چند رشوه‌گیر خرد و کلان حتی امثال طبری نیست، گرچه این‌ها همگی خوب است.

خطیب جمعه کامفیروز ادامه داد: مراد از تحولی که باید از قوه قضاییه شروع شود و باید به دیگر قوا و تمام دستگاه‌ها تسری یابد، آن است که سیستم اداری‌، اجرایی، قضایی و تقنینی کشور، به نحوی تنظیم شود و تغییر یابد که دیگر امثال طبری‌ها، زنجانی‌ها و خاوری‌ها نه از آن زاییده شود و نه در دامان آن پرورش یابد.

وی بیان کرد: نتیجه‌ قوه‌ قضاییه‌ سالم، برخورد سریع و صحیح با مفسدین اقتصادی بوده که ثمره‌ آن بهبود اوضاع معیشتی مردم است، از این‌رو تحول بنیادین در قوه‌ قضاییه می‌تواند زمینه‌ساز برطرف شدن مشکلات اقتصادی مردم باشد.

تقی‌زاده در ادامه با بیان اینکه ویروس فساد از کرونا ویروس خطرناک‌تر است، از برخوردهای اخیر قوه‌ قضاییه با عاملان فساد اقتصادی تشکر کرد و گفت: همان‌طور که ریشه‌کنی کووید 19 علی رغم اینکه وزارت بهداشت و تیم پزشکی و درمانی کشور با تمام قوا به میدان آمدند اما بدون اراده‌ همگانی و کمک مردمی و نیروهای جهادی، امکان‌پذیر نخواهد بود، فساد اقتصادی هم همین‌طور است یعنی هرچه که سیستم‌های قضایی و امنیتی کشور با فساد اقتصادی مبارزه کنند اما تا زمانی که اراده قطعی و واقعی مردم به برخورد با افراد مورد دار از لحاظ اقتصادی تعلق نگیرد، مشکل به راحتی حل نخواهد شد.

امام جمعه کامفیروز بیان کرد: اولین برخورد کننده با یک رشوه‌گیر کوچک تا یک اختلاس‌گر بزرگ کشوری، باید خود مردم باشند بعد سیستم قضایی و دستگاه‌های امنیتی کشور و باید همه کمک کنند تا فرهنگ عمومی مردم در برخورد با مفسد اقتصادی و نهی از منکر مسئول متخلف، در جامعه نهادینه شود.

وی همچنین با خطاب قرار دادن مسئولان دلسوز و پرتلاش انقلاب، گفت: آنچه که به مسئولیت و ریاست همه مسئولان اعتبار می‌دهد، اعتماد مردم است. آن قدرتی که پشتوانه‌ و تکیه‌گاه مسئول برای نشستن بر مسند ریاست و قدرت است، اطمینان مردم به اوست؛ لذا همه باید تلاش کنند تا با تقویت قدرت خرید مردم، بهبود وضعیت معیشتی و همچنین بالابردن ارزش پول مملکت، به جای اینکه سرمایه اصلی این نظام یعنی اعتماد مردمی و عمومی خدشه‌دار شود، روز به روز بر اعتماد مردم به مدیران و مسئولان نظام بیفزایند.

تقی‌زاده در پایان اشاره‌ای به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه مردم مظلوم سوریه کرد و گفت: عادت و خوی استکبار، مظلوم‌‌کشی است. مردمی که در اوج حرمان زندگی می‌کنند تحریم چه چیزی را می‌خواهد از آن‌ها بگیرد و می‌بینیم که هیچ یک از مدعیان حقوق بشر هم از این ظلم مضاعف بر مردم سوریه، صدایشان در نمی‌آید.

وی با بیان اینکه این تحریم‌ها بیش از پیش آبروی نداشته‌ آمریکا را بر باد داد و شعار دفاع از حقوق بشر توسط آمریکا را به سخره گرفت، گفت: البته محور مقاومت قطعاً این تحریم را مانند سایر تحریم‌ها به فرصت تبدیل خواهد کرد همان‌طور که تحریم ونزوئلا فصل جدیدی از تجارت را بر ما گشود. با این تحریم آمریکا، شرکت‌های اماراتی، سعودی و ترکی که اکنون در سوریه جولان می‌دهند، خاک این کشور را از ترس تحریم ترک خواهند کرد و به حول قوه‌ الهی این دشمنی و عداوت‌ باعث قدرت بیش از پیش ما خواهد شد.

انتهای پیام
captcha