به ادامه همراهی نیروهای جهادی نیاز داریم
کد خبر: 3908149
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶

به ادامه همراهی نیروهای جهادی نیاز داریم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با قدردانی از زحمات روحانیون و طلاب جهادی روانشناس در بیمارستان‌های اهواز، گفت: کرونا فعلاً در کشور ما هست و نیاز به همراهی نیروهای جهادی داریم و امیدواریم این همراهی و مجاهدت استمرار پیدا کند تا بتوانیم از این دوران سخت بگذریم.

قدردانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از طلاب روانشناس/به ادامه همراهی نیروهای جهادی نیاز داریم

به گزارش ایکنا از خوزستان، فرهاد ابول‌نژادیان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مراسم تقدیر از روحانیون جهادی مشاور و روانشناس که امروز چهارشنبه ۱۱ تیر در دانشکده پرستاری و مامایی این دانشگاه برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات روحانیون مشاور و روانشناس جهادی، خطاب به آنان گفت: در این دوران که هرکس از نام کرونا فرار می‌کند و برخی آن را کتمان می‌کنند، کنار کادر درمانی بودن واقعاً همت والایی می‌طلبد که شما داشتید و کمک ما بودید.

وی اظهار کرد: ما روزهای واقعاً سختی را گذراندیم. اواخر دی‌ماه که کرونا هنوز وارد کشور نشده بود، می‌دانستیم که این بیماری به کشور ورود خواهد کرد و سعی کرده بودیم مبانی این بیماری و علایم بالینی آن را به کادر درمان آموزش دهیم. در این میان باید مردم را هم حساس می‌کردیم. به دلیل آنکه استان خوزستان دارای مرز هوایی، زمینی و دریایی است بنا را بر این گذاشتیم، هر فردی که به چین سفر کرده و یا از چین بازگشته باشد مورد نظر قرار دهیم. تلاش می‌کردیم برای یک بیماری عفونی خطرناک آماده شویم و تجهیزات لازم را فراهم می‌کردیم.

ابول‌نژادیان افزود: تقریباً ۴ اسفند ۳ مورد مبتلا به کرونا در استان تشخیص داده شد که این سه نفر اولین بیماران ما در استان بودند. وضعیت هشدار به وضعیت قرمز تبدیل شد و دیگر به دنبال کسی که به چین مسافرت داشته باشد، نبودیم و اعلام کردیم که هر بیماری با علایم سارس از جمله تب، سرفه خشک و گلودرد باشد به عنوان بیماری کرونا مد نظر قرار بگیرد. اولین آزمایشگاه طی چند روز راه‌اندازی و به دنبال آن در اهواز پنج آزمایشگاه راه‌اندازی شد و چند دانشگاه دیگر نیز آزمایشگاه‌های خود را فعال کردند. تا فروردین جو آرامی داشتیم و جامعه ترس و نگرانی داشت و دولت دست استاندار را برای اعمال محدودیت باز گذاشت ولی عملاً از ۲ اردیبهشت آمار بیماران کرونایی بالا رفت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره دلایل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان گفت: در دو ماه اسفند و فروردین روزانه بیش از ۳۰ بیمار نداشتیم، اما دلیل افزایش آمار در اردیبهشت این بود که از ۲۲ فروردین بازگشایی‌ها شروع شد و همچنین ۲۶ فروردین هم آزمایشگاه دوم ما وارد مدار شد و تعداد تست‌ها بالا رفت و به این ترتیب تعداد بیماران به تدریج افزایش یافت. از 24 اردیبهشت تقریبا وارد وضعیت قرمز شدیم؛ به نحوی که تخت‌های اولیه‌ای که برای کرونا در نظر داشتیم باید افزایش پیدا می‌کرد. بعد از ۲۴ اردیبهشت بیمارستان دوم یعنی بیمارستان‌طالقانی وارد مدار شد. در حال حاضر عملاً در اهواز ۶ بیمارستان درگیر این مسئله هستند.

وی با تصریح به اینکه شرایط سختی بر کادر درمان و کادر بهداشت ما گذشت، افزود: آنها در این مدت تعطیلی و فرصتی برای استراحت نداشتند. پزشکانی داشتیم که سی شبانه‌روز در بیمارستان خوابیدند و مادرانی داشتیم که شصت روز فرزند خود را ندیدند. همکاران حوزه درمان و بهداشت واقعاً مجاهدت کردند و نیاز به یاری و کمک داشتند که شما آمدید و در این شرایط به ما کمک کردید.

ابول‌نژادیان با اشاره به روزهای نخست شیوع ویروس کرونا و نیاز فوری مردم به الکل و مواد ضدعفونی‌کننده، گفت: در زمینه بسته‌بندی الکل هم به نیروهای جهادی نیاز داشتیم که به کمک نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیروهای جهادی تأمین شدند و بسته‌بندی و توزیع مواد ضدعفونی‌کننده انجام شد. بعد از اینکه در اواخر اردیبهشت تعداد بیماران اضافه شدند، همکاران ما نیاز به تقویت روحیه داشتند و در این شرایط برخی از روحانیون به عنوان مشاور و روانشناس  و نیروهای جهادی به کمک ما آمدند که قدردان زحمات آنها هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان اظهار کرد: کرونا فعلاً در کشور ما هست و نیاز به همراهی شما داریم و امیدواریم این همراهی و مجاهدت استمرار پیدا کند تا بتوانیم از این دوران سخت بگذریم.

انتهای پیام
captcha