ارتقای نقاهتگاه بیماران کروناویروس به بیمارستان پشتیبان در شیراز
کد خبر: 3908144
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸

ارتقای نقاهتگاه بیماران کروناویروس به بیمارستان پشتیبان در شیراز

یکصد و یازدهمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تصویب ارتقای نقاهتگاه بیماران کروناویروس به بیمارستان پشتیبان همراه بود.

به گزارش ایكنا از فارس، یكصد و یازدهمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت كرونا ویروس در دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 11 تیرماه برگزار شد كه در این نشست مصوب شد تا نقاهتگاه بیماران کروناویروس به بیمارستان پشتیبان ارتقا یابد.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این نشست با اشاره به افزایش روند موارد ابتلا به کروناویروس در استان فارس طی هفته‌های اخیر، بر ضرورت مدیریت روند خدمت‌رسانی به گروه‌های مختلف بیماران بر اساس شرایط بیمار تاکید کرد.

وی با تأكید بر ظرفیت بالای نقاهتگاه بیماران کروناویروس که از ابتدای شیوع این بیماری در شیراز راه‌اندازی شد، اظهار کرد: در شرایط کنونی با افزایش موارد مثبت، ارتقای این نقاهتگاه به بیمارستان پشتیبان می‌تواند راهکاری عملیاتی برای کاهش اشغال تخت در بیمارستان‌ها باشد.

بررسی شاخص‌های ارتقای این نقاهتگاه به بیمارستان پشتیبان و اعزام اتوبوس آمبولانس مرکز اورژانس به این نقاهتگاه برای پشتیبانی از خدمات، از دیگر تاکیدات رئیس دانشگاه در این نشست بود.

لطفی در ادامه به بررسی اقلام حفاظتی کارکنان مراکز درمانی استان شامل گان، ماسک و دستکش پرداخت و دستورات لازم را در خصوص تأمین اقلام موردنیاز با هدف افزایش سلامت کارکنان صادر کرد؛ همچنین نظارت بر مراکز تولید ماسک در استان برای رعایت استانداردهای لازم را در دستور کار معاون غذا و داروی دانشگاه قرار داد.

بررسی اعمال برخی محدودیت‌ها در استان با توجه به افزایش موارد ابتلا با تایید استانداری فارس، از دیگر محورهای این نشست بود که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اعضای این ستاد انجام گرفت.

لطفی همچنین در این نشست، با بررسی آخرین وضعیت کروناویروس در استان، تعداد موارد مثبت، نحوه بیماریابی، عملکرد تیم‌های بهداشتی و واکنش سریع، برخی موارد خوشه‌ای ابتلا به بیماری در استان و عملکرد آزمایشگاه‌های تشخیصی را بررسی کرد.

بررسی شرایط راه‌اندازی سامانه مشاوره تلفنی در درمانگاه‌های شهید مطهری و امام رضا(ع) با هدف کاهش بار مراجعه به مراکز درمانی، از دیگر بخش‌های یکصد و یازدهمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس در دانشگاه بود که با ارائه گزارشی از سوی صدیقه عمادی مسؤل واحد انفورماتیک پزشکی معاونت درمان انجام گرفت.

انتهای پیام
captcha