تولید سرود شاهچراغ(ع) از سوی هنرمندان آباده
کد خبر: 3908138
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹

تولید سرود شاهچراغ(ع) از سوی هنرمندان آباده

همزمان با ایام دهه كرامت و بزرگداشت مقام شامخ حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)، سرود شاهچراغ(ع) از سوی هنرمندان آباده تولید شد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، هادی فرخی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده امروز، 11 تیرماه گفت: همزمان با ایام دهه كرامت و بزرگداشت مقام شامخ حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)، سرود شاهچراغ(ع) از سوی هنرمندان آباده تولید شد.

وی، ساخت سرودهای ملی و مذهبی توسط گروه‌های سرود آباده را نشانه‌ای از همت والای هنرمندان این رشته هنری دانست و گفت: هنرمندان سرود و آهنگ‌های انقلابی در آباده، سال‌هاست که با افتخارآفرینی در سطح استانی، کشوری و گاه جهانی ثابت کردند که شور فرهنگ و هنر در دل مردمان هنردوست آباده جای گرفته است و این هنر ارزشمند، پیشینه‌ای دیرین در این دیار دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی آباده گفت: این سرود که به‌صورت نماهنگ توسط گروه سرود کریم اهل‌بیت‌(ع) آباده ساخته شده است، در دهه کرامت از شبکه استانی مرکز فارس پخش شد.

محمدمهدی یزدان‌بخش، مربی گروه سرود کریم اهل‌بیت(ع) نیز در این باره گفت: سرود شاهچراغ(ع) تازه‌ترین اثر تولید شده گروه سرود کریم اهل‌بیت(ع) است که به سفارش دفتر امام جمعه آّباده و با مشارکت و همکاری آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده و حوزه علمیه امام صادق(ع) در حرم حضرت احمدبن موسی(ع)  تصویربرداری و اجرا شد.

یادآور می‌شود، شعر این سرود از رضا اسماعیلی است که تنظیم آن را مهدی جنتی، تصویربرداری رسول اقلیدی و امیرمحمد نوشاد و کارگردانی و تدوین را حامد دهقانی از کانون فاطر آباده انجام داده‌اند. همچنین این پروژه هنری در استودیو ضبط دیجیتال کارن آباده و با همکاری محمد نانی ضبط شد.

انتهای پیام
captcha