گستردگی امر به معروف تنها به مسائل شرعی خلاصه نمی‌شود
کد خبر: 3908136
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱

گستردگی امر به معروف تنها به مسائل شرعی خلاصه نمی‌شود

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تأكید بر اهمیت چگونگی انجام دادن امر به معروف گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک موضوع نرم‌افزاری و فرهنگی است که گستردگی آن تنها به مسائل شرعی خلاصه نمی‌شود و همه مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه را در بر می‌گیرد.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با دهه کرامت، نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 11 تیرماه با حضور صابر سهرابی، مدیرکل این اداره و حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس برگزار شد.

صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این نشست گفت: اهمیت و وجوب امر به معروف و نهی از منکر بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ اما آن چیزی که مهم است چگونگی انجام دادن آن است.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یک موضوع نرم‌افزاری و فرهنگی است که گستردگی آن تنها به مسائل شرعی خلاصه نمی‌شود و همه مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه را در بر می‌گیرد.

سهرابی با اشاره به فرهنگ و روش رضوی در امر به معروف و نهی از منکر، افزود: از ویژگی‌های دهه کرامت آن است تا ما با بازخوانی اندیشه، منش و روش زندگانی بزرگانی دینی همچون امام رضا(ع)، الگوگیری مناسبی در مسائل اجتماعی، فرهنگی و شخصی داشته باشیم که از این بازخوانی می‌توان بهترین‌ راهکارها را برای پاسخ به مشکلات اجتماعی و فرهنگی و همانا امر به معروف و نهی از منکر است، ارائه داد.

دبیر شورای فرهنگ و عمومی فارس بیان كرد: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی، ملی و انسانی، فرهنگی و اجتماعی بر دوش همگان است؛ تا آن‌جا که می‌توان همه آثار فرهنگی و هنر را در زمره آن به شمار آورد؛ تا آن‌جا که می‌توان فرهنگ‌وران و هنرمندان را بزرگترین آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست.

وی یادآور شد: هنرمندان و فرهنگ‌وران، از ابتدای گسترش بیماری کرونا در استان فارس با همه توان در راستای فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی فرهنگ پیشگیری از این بیماری، وارد میدان شدند که این خود بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر بود که جا دارد از این مجاهدان گمنام نیز تقدیر نماییم.

حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس نیز در این نشست گفت: کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد که بازوان مردمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، همچون گذشته در کنار فرهنگ‌وران و هنرمندان، امر به معروف و نهی از منکر را در گسترده همه جامعه، نهادینه‌سازی و فرهنگ‌سازی خواهند كرد.

انتهای پیام
captcha