نمايش ايده‌های پليس در قالب رسانه موجب تقويت احساس امنيت در جامعه می‌شود
کد خبر: 3906557
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵

نمايش ايده‌های پليس در قالب رسانه موجب تقويت احساس امنيت در جامعه می‌شود

مدیركل صدا و سیمای فارس با بیان اینكه در صدا و سیما به دنبال ایجاد احساس امنیت در جامعه هستیم، گفت: ایجاد احساس امنیت همیشه با نمایش دادن پلیس نیست؛ نمایش برنامه‌ها و ایده‌های پلیس در قالب رسانه می‌تواند احساس امنیت را در جامعه القا کند.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدتقی سهرابی، مدیركل صدا و سیمای فارس امروز، 3 تیرماه در دیدار با معاون اجتماعی پلیس این استان با تأکید بر گسترش تعاملات دو سویه پلیس با آن مجموعه، گفت: القای این تفکر در جامعه که پلیس حافظ امنیت است، موفقیت رسانه را در این حوزه نشان می‌دهد.

وی همچنین ضمن تبریک دهه کرامت و زادروز حضرت فاطمه معصومه(ص) گفت: استان فارس با 36 شهرستان و 122 هزار کیلومتر مربع وسعت، استان پهناوری است که شما در مأموریت‌های متعدد و متنوع از امحای مواد مخدر تا مسائل امنیتی و انتظامی درگیر آن هستید که مردم شاهد فعالیت‌های شما هستند.

وی با گذری به تعامل خوب ناجا و صدا و سیما در گذشته، افزود: ارتباطات، صمیمی‌تر و بیشتر از گذشته خواهد شد و باید در حوزه های سیما و خبر تعامل بیشتری داشته باشیم.

این مسئول فرهنگی استان با اشاره به اهمیت حضور نیروی انتظامی در رسانه گفت: صدا و سیما آمادگی به نمایش گذاشتن فعالیت‌های پلیس در برنامه‌های گفت‌وگو محور، خانوده و حتی کودک را دارد و در این امر هیچگونه محدودیتی برای ارائه اقدامات پلیس نداریم.

سهرابی با بیان اینكه ما در صدا و سیما به دنبال ایجاد احساس امنیت در جامعه هستیم و زمانی موفق می‌شویم که به این مهم دست یابیم؛ افزود: ایجاد احساس امنیت همیشه با نمایش دادن پلیس نیست؛ نمایش برنامه‌ها و ایده‌های پلیس در قالب رسانه می‌تواند احساس امنیت را در جامعه القا کند.

وی افزود: حضور کارشناسان در برنامه‌ها از ارائه آمارها بسیار مهم‌تر است و باید برای تولید مفاهیم صحیح، حوزه‌های پژوهشی دو دستگاه را به هم متصل کنیم.

مدیر کل صدا و سیمای استان، اظهار كرد: القای این تفکر در جامعه که پلیس حافظ امنیت است، موفقیت رسانه را در این حوزه نشان می‌دهد، لذا ما باید بدانیم چه راهکارها و عملیاتی را در جامعه دنبال کنیم که هر فرد خودش، پلیس خودش باشد و به خود کنترلی برسد.

كاووس محمدی، معاون اجتماعی پلیس فارس در این دیدار گفت: با انجام مصاحبه‌های هدفمند و حضور كارشناسان و مسئولان انتظامی در صدا و سیما و ارائه توصیه و هشدارهای آموزشی و پیشگیرانه لازم، می‌توان از وقوع بسیاری از جرایم و آسیب‌ها در سطح جامعه پیشگیری کرد؛ لذا تحقق این امر مستلزم تعامل و همكاری بیشتر آن مجموعه با فرماندهی انتظامی استان است.

وی بیان كرد: تعامل نیروی انتظامی با صدا و سیما در افزایش احساس امنیت شهروندان و پیشگیری از وقوع جرم نقش موثری داشته و بسیار مهم است.

انتهای پیام
captcha