تلاش جهت بسترسازی اشتغال پایدار برای دانش‌آموزان در فارس
کد خبر: 3906545
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹

تلاش جهت بسترسازی اشتغال پایدار برای دانش‌آموزان در فارس

تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی‌های آموزشی، پرورشی و پژوهشی در توسعه تعاونی‌های آموزشگاهی، برای ارائه خدمات مطلوب به دانش‌آموزان و فرهنگیان عضو و بسترسازی اشتغال پایدار میان آموزش و پرورش و اداره‌كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان فارس منعقد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، فرهاد اسماعیلی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 3 تیرماه در جمع مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک ادارات کل آموزش ‌و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در زمینه توسعه تعاونی‌های آموزشگاهی در فارس، گفت: این تفاهم‌نامه در راستای تقویت روحیه همکاری در بین دانش‌آموزان و تشویق آن‌ها به فعالیت‌های گروهی و همچنین آشنایی آن‌ها با امور اجتماعی و اقتصادی منعقد شده است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های بخش تعاون با هدف ارتقای کمی و کیفی در نظام آموزشی و پرورشی، توسعه همکاری دو جانبه در امر توسعه فرهنگ تعاون و مشارکت در همه فعالیت‌های آموزشی هر دو نهاد دولتی و همکاری و مشارکت در توسعه آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای و کاردانش و کارآفرینی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

اسماعیلی بیان كرد: از موضوعات این تفاهم‌نامه، پیش‌بینی سیاست‌های تشویقی مناسب و تدوین برنامه اجرایی برای گسترش فعالیت‌های تعاونی آموزشگاهی و همچنین حمایت از تشکیل و توسعه شرکت تعاونی‌های آموزشگاهی مدارس استعدادهای درخشان، بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون است.

وی، این تفاهم‌نامه را در راستای تحقق اهداف مربوط به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و سند توسعه بخش تعاونی دانست و افزود: ایجاد دبیرخانه استانی تعاونی‌های آموزشگاهی در آموزش ‌و پرورش استان، واگذاری مراکز خدمات آموزشی به شرکت‌های تعاونی، حمایت از ایجاد و توسعه واحدهای فناوری و مراکز رشد در قالب شرکت‌های تعاونی، از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این تفاهم‌نامه است.

مدیركل آموزش و پرورش فارس یادآور شد: حمایت از تشکیل، گسترش و توسعه فعالیت‌های تعاونی‌ها در آموزش‌ و پرورش و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و حمایت از تشکیل و توسعه شرکت تعاونی‌های دانش‌آموزان، خصوصاً دانش‌آموزان استثنایی به‌منظور تأمین نیازها و بسترسازی اشتغال از طریق خوداشتغالی در قالب تعاونی، از دیگر موضوعاتی است که در این تفاهم‌نامه آمده است.

وی بیان كرد: این طرح توانسته است  بین آموزش و بازار کار همبستگی به وجود آورد و با آموزش تولیدمحور و تلفیق دانش نظری با مهارت عملی، کیفیت آموزش را بالا ببرد.

انتهای پیام
captcha