حضور دوباره قرآنيان در «فارسی‌شو» / ظرفیت نخبگان قرآنی در فعالیت‌های آموزشی به كار گرفته شود
کد خبر: 3906190
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

حضور دوباره قرآنيان در «فارسی‌شو» / ظرفیت نخبگان قرآنی در فعالیت‌های آموزشی به كار گرفته شود

قاری برجسته استان فارس در برنامه «فارسی‌شو» خواستار استفاده از ظرفیت نخبگان قرآنی در فعالیت‌های آموزشی شد و گفت: این كار دو جنبه دارد، یكی انتقال تجربیات نخبگان به نسل جدید و علاقه‌مند به قرآن است و دیگری ارتقای سطح خود نخبگان هم هست.

به گزارش ایكنا از فارس، دومین برنامه «فارسی‌شو» به‌صورت زنده كه با حضور نخبگان قرآنی استان فارس برگزار شد، شب گذشته، اول تیرماه از صدا و سیمای مركز فارس به روی آنتن رفت.

میهمان این برنامه محمد مهدی روحانی، یكی از قاریان برجسته استان فارس بود كه بارها در سطح مسابقات مختلفی اعم از مسابقات سراسری دانشجویی، دانش‌آموزی، جوانان جهان اسلام، جوانان، بسیج و اساتید دانشگاه‌های دولتی در سطح كشور حائز رتبه‌های برتر شده است.

وی متولد سال 67 است و هم‌اكنون با توجه به رشته تحصیلیش كه مترجمی زبان انگلیسی است، به كار تدریس در مدارس و دانشگاه‌ها می‌پردازد و به اذعان خودش از دوران كودكی به قرآن روی‌ آورده است.

روحانی در برنامه «فارسی‌شو» توضیحات بیشتری دراین باره داد و گفت: من در خانواده قرآنی متولد شدم و پدر و مادرم هر دو معلم قرآن بودند به همین دلیل فضای خانواده ما كلاً یك فضای قرآنی است و من از كودكی با قرآن انس گرفتم و بزرگ شدم.

این قاری برجسته فارس از تأثیر قرآن بر زندگیش گفت و ادامه داد: اعتبار و عزت و آبرویی كه قرآن به انسان می‌بخشد با هیچ چیز قابل قیاس نیست و این برای من بسیار ارزشمند است.

وی تأكید كرد: من واقعاً هرچه در زندگی خود به دست آورده‌ام از بركت قرآن است و همیشه سعی كرده‌ام تا با آیات وحی انس و الفت داشته باشم و این مسئله موجب بركات بسیاری هم به لحاظ مادی و هم معنوی در زندگیم شده است.

روحانی بیان كرد: در بسیاری از مواقع در زندگی انسان با یكسری مشكلات روبه‌رو می‌شود و من در این لحظات آیات قرآن را در ذهنم مرور می‌كنم و همین مسئله باعث آرامشم می‌شود و خیلی راحت‌تر و بهتر می‌توانم تصمیم بگیرم.

این قاری برجسته فارس در ادامه خواستار استفاده از ظرفیت قرآنیان در فعالیت‌های آموزشی شد و گفت: لازم است كه بستر مورد نیاز برای حضور قرآنیان در عرصه فعالیت‌های آموزشی فراهم شود زیرا این كار دو جنبه دارد یكی انتقال تجربیات نخبگان به نسل جدید و علاقه‌مند به قرآن است و دیگری ارتقای سطح خود نخبگان هم هست.

وی تأكید كرد: انصافاً در استان فارس پتانسیل و توانمندی‌های بسیار بالایی به لحاظ قرآنی وجود دارد و امیدوارم مسئولان توجه خاصی به این مسئله داشته باشند.

روحانی در بخش پایانی سخنان خود به خانواده‌ها توصیه كرد تا به تربیت قرآنی فرزندانشان توجه ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانند آینده آنان را تضمین كنند و ادامه داد: قطعاً تربیت قرآنی كودكان و نوجوانان در جامعه نیز اثرگذاری زیادی دارد.

این قاری برجسته فارس ادامه داد: همچنین خوب است كه در زندگی خود انس با قرآن را تقویت كنیم و روزانه حداقل یك صفحه از قرآن را تلاوت كنیم و مطمئن باشید كه این مسئله در زندگی انسان بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام
captcha