كاروان زیر سایه خورشید 200 برنامه در 18 شهرستان فارس اجرا می‌كند
کد خبر: 3906067
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
طی ایام دهه كرامت؛

كاروان زیر سایه خورشید 200 برنامه در 18 شهرستان فارس اجرا می‌كند

دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید استان فارس از اجرای 200 برنامه طی ایام دهه كرامت در 18 شهرستان خبر داد و گفت: امسال به دلیل محدودیت‌های شیوع كرونا به جای 4 كاروان، 2 كاروان از خادمان حرم رضوی راهی فارس خواهند شد.

به گزارش ایكنا از فارس، قاسم عسكرنژاد، دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید استان فارس امروز، اول تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: همه ساله در ایام دهه كرامت برنامه‌ها و جشن‌های متعدد امام رضا(ع) در سطح كشور برگزار می‌شود كه یكی از این برنامه‌ها، جشن‌های زیر سایه خورشید هستند.

وی با یادآوری اینكه این جشن‌ها با محوریت امام رضا(ع) و از طریق آستان قدس رضوی و مؤسسه جوانان آستان قدس، به‌صورت همزمان در سراسر كشور از جمله استان فارس برگزار می‌شوند، افزود: در استان فارس كانون رهپویان وصال مجری برگزاری این جشن‌ها هستند.

عسكرنژاد بیان كرد: این جشن‌ها در قالب اعزام كاروان‌هایی متشكل از خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) و مداحان و سخنران مذهبی همراه با پرچم متبرك امام رضا(ع) برگزار می‌شوند تا كسانی كه توفیق زیارت از راه نزدیك آن امام همام را ندارند، بتوانند از تبركات حرم مطهر ایشان مستفیض شوند.

وی با تأكید بر اینكه دهه كرامت در فارس تبدیل به دهه وحدت شده است چرا كه در مناطق تلفیقی استان جشن‌های زیر سایه خورشید توسط مسلمانان اهل سنت برگزار می‌شوند و آنان میزبان خوبی برای خادمان حرم رضوی هستند، گفت: امسال سیزدهمین دوره از جشن‌های زیرسایه خورشید را برگزار خواهیم كرد كه مسلماً به دلیل شیوع ویروس كرونا نسبت به سال‌های گذشته دارای تغییراتی خواهد بود.

دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید فارس با تأكید بر اینكه در برگزاری تمام برنامه‌ها پروتكل‌های بهداشتی دقیقاً رعایت خواهند شد، گفت: امسال دیگر جشن‌های بزرگ مانند سال‌های گذشته را به دلیل شیوع كرونا نخواهیم داشت و برنامه استقبال از خدام امام رضا(ع) هم به‌صورت حضوری انجام نمی‌شود و به لحاظ كمی بسیار كمتر از سال‌های گذشته شده است.

عسكرنژاد یادآور شد: در سال گذشته بیش از 500 برنامه در قالب این جشن‌ها در نقاط مختلف استان فارس طی ایام دهه كرامت برگزار كردیم اما امسال با توجه به محدودیت‌های شیوع كرونا، تنها 200 برنامه در 18 شهرستان فارس اجرا خواهند شد.

وی از حضور خادمان حرم رضوی در مناطق محروم خبر داد و گفت: خادمان حرم رضوی طی ایام دهه كرامت در بقاع متبركه، جشن‌های ویژه دختران، تجلیل از مدافعان سلامت، نشست‌های وحدت، كارگاه‌ها و كارخانجات تولیدی، خطبه‌های عقد جوانان، میان بازاریان و اصناف، دیدار با خانواده شهدا به خصوص شهدای سلامت، آسایشگاه‌های معلولان و جانبازان، عطرافشانی و غبارروبی گلزارهای شهدا، در زندان‌ها و برنامه آزادسازی زندانیان توسط ستاد دیه استان، مراكز پژوهشی و میان جمع نخبگان، دیدار با ورزشكاران و در پادگان‌های نظامی حضور خواهند داشت.

دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید فارس بیان كرد: هر سال 4 كاروان از خادمان حرم رضوی به استان فارس می‌آمدند اما امسال با توجه به محدودیت‌ها تنها 2 كاروان به فارس خواهد آمد كه این كاروان از 3 تیرماه وارد فارس شده و تا 14 تیرماه در این استان حضور خواهند داشت.

عسكرنژاد اضافه كرد:‌ این دو كاروان در شهرستان‌های شیراز، نورآباد ممسنی، كازرون، سپیدان، بیضا، زرقان، مرودشت، پاسارگاد، اقلید، آباده، استهبان، فسا، جهرم، لامرد، اوز، گراش و لارستان و شهرها و بخش‌های تابعه آنان طی ایام دهه كرامت حضور خواهند یافت.

انتهای پیام
captcha