اعمال محدودیت در شهرستان‌های قرمز کرونایی آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3905880
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶

اعمال محدودیت در شهرستان‌های قرمز کرونایی آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان شرقی اعمال محدودیت و فاصله‌گذاری پویا را برای شهرستان‌های قرمز از نظر شیوع کرونا ضروری دانست و گفت: اعمال هرگونه محدودیت ابتدا باید در ستاد استانی تصویب شود و بعد به تصویب ستاد ملی برسد.

اعمال محدودیت در شهرستان‌های قرمز کرونایی ضروری استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار‌، روز گذشته، 31 خردادماه در نشست استانی ستاد مبارزه با کرونا با بیان اینکه تا زمانی که کرونا وجود دارد، هر گونه کلاس‌های تقویتی و آموزشی تعطیل است، گفت: پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه‌ها در استان به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت استان قرمز نیست با این حال نباید عادی تلقی کنیم، افزود: ما در شرایطی قرار داریم که هم می‌خواهیم مانع اضطراب و دل نگرانی جامعه شویم و هم می‌خواهیم به جامعه هشدار دهیم تا بیماری اوج نگیرد.

پورمحمدی‌ با بیان اینکه حرکت کردن در مرز دشوار است، اظهار کرد: اگر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، روزانه سه نفر بستری داشته باشیم یعنی وضعیت قرمز و اگر یک نفر بستری شود به معنای سفید است.

استاندار آذربایجان‌شرقی‌ سه شهرستان بناب، چاراویماق و مراغه را در حالت قرمز اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون ۹ شهرستان استان در وضعیت زرد، ۶ شهرستان سفید و سه شهرستان نیز نارنجی هستند.

وی با بیان اینکه روز‌هایی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از رسانه‌ها آمار مبتلایان به کرونا را ارائه می‌داد، حساسیت مردم نیز بیشتر شده و به تبع آن شیوع و ابتلا به کرونا کمتر می‌شد، از دکتر صومی خواست گزارش روزانه را برای حساسیت بیشتر مردم ادامه دهد.

پورمحمدی، سه راه حل استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی و عدم حضور در اجتماعات را تا پیدا شدن واکسن کرونا ضروری دانست و افزود: نشستن در پارک‌ها، برگزاری مراسم جشن و عروسی و ترحیم و عزاداری ممنوع است و از نیروی انتظامی و دادگستری می‌خواهیم با خاطیان برخورد کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه به خاطر رعایت ۸۰ درصد مردم استان در روز‌های اولیه وضعیت استان خوب بود، اما اکنون فقط ۲۰ درصد مردم رعایت می‌کنند، تأکید کرد: استفاده از ماسک در همه ادارات و سازمان‌های دولتی باید الزامی شود و ماسک ارزان و کافی در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha