حضور نخبگان قرآنی در برنامه «فارسی‌شو» / نقدی که به ثمر نشست
کد خبر: 3904956
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
پیگیری‌ ایكنا نتیجه داد؛

حضور نخبگان قرآنی در برنامه «فارسی‌شو» / نقدی که به ثمر نشست

معاون سیمای صدا و سیمای فارس در پاسخ به انتقادات مطرح شده از سوی جامعه قرآنی و ایكنا در رابطه با ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان قرآنی در رسانه ملی تأكید كرد: برنامه‌ریزی مفصلی برای استفاده از ظرفیت نخبگان قرآنی انجام داده‌ایم.

یكی از ویژگی‌های مدیران نظام اسلامی، نقدپذیری و بهره‌مندی از پیشنهادات در راستای اعتلای فعالیت‌ها است. مسلماً هر مدیری با این ویژگی‌ها، در كار موفق‌تر خواهد بود.

چند روز پیش  نقدهایی از سوی جامعه قرآنی نسبت به عدم توجه صداوسیمای فارس به فعالیت‌های قرآنی و نخبگان قرآنی مطرح شد. در این رابطه نیز اخیراً خبرگزاری ایكنا یادداشتی با عنوان «عبور از خط قرمزها/ دغدغه‌ای که از سوی رسانه ملی دیده نشد» منتشر كرد، اما عكس‌العمل مدیران صداوسیما در این رابطه بسیار جالب و ماندنی بود كه شاید می‌تواند الگویی بسیار مناسب برای دیگر سازمان‌ها باشد. به محض انتشار این یادداشت، مدیران صداوسیمای فارس وارد عمل شدند و رایزنی‌های مختلفی انجام داده تا بتوانند از ظرفیت نخبگان قرآنی در برنامه‌های خود استفاده كنند.

فرشید باغبان‌منش، معاون سیمای صداوسیمای فارس استقبال بسیار گرم و مناسبی از این موضوع كرد و در تماسی كه با خبرنگار ایكنا داشت اعلام هرگونه همكاری در این زمینه کرد. برای این كار در گام نخست از حسام قانعی، مرتل و مؤذن برتر كشور در مسابقات سراسری قرآن اوقاف طی دو سال گذشته برای حضور در برنامه «فارسی‌شو» صداوسیمای فارس دعوت به عمل آمد. این برنامه شب گذشته، 25 خردادماه به روی آنتن رفت و موجب شد تا نور امیدی در دل‌ جامعه قرآنی استان فارس بتابد كه سرانجام در یک سازمان و نهادی درخواست‌های آنان شنیده شده است.

حسام قانعی، مرتل و مؤذن برتر کشور، در برنامه «فارسی‌شو» بر اهمیت توجه به نخبگان قرآنی تأكید كرد و گفت: امروزه هجمه زیاد تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان دین و مذهب وجود دارد و در حقیقت راهی جز تمسک به آیات وحی نیست، اما متأسفانه توجه به این مسئله در زندگی‌ها كم‌رنگ شده است. در این زمینه كسانی كه می‌توانند مؤثر باشند ورود كنند، به‌عنوان مثال نقش صداوسیما بسیار پر رنگ است تا توجه مردم را دوباره به آیات وحی و مسائل قرآنی معطوف كند.

قانعی بیان كرد: تلاوت و انس با قرآن موجب آرامش در زندگی انسان‌ها شده و در رفتار، كردار و حتی انتخاب‌های آنان اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینكه از 5 سالگی در جلسات قرآن شركت كرده‌ است، گفت: طی این سال‌ها در مسابقات متعدد قرآنی حضور داشته و رتبه نخست اذان چهل و یكمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف و قرائت ترتیل چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف را كسب كردم.

تهيه مستند نخبگان قرآنی فارس

فرشید باغبان‌منش، معاون سیمای فارس نیز در حاشیه این برنامه به خبرنگار ایكنا گفت: در هفته آینده جلسه‌ای با جامعه قرآنی در صداوسیما برگزار خواهیم كرد تا شیوه استفاده از ظرفیت نخبگان قرآنی را در برنامه‌های شبكه فارس بررسی كنیم و در شب‌های آینده باز هم نخبگان قرآنی را به برنامه «فارسی‌شو» دعوت خواهیم كرد. در این رابطه تلاش‌هایی برای شناسایی نخبگان قرآنی در سطح استان فارس انجام خواهیم داد تا مستندی از  نخبگان قرآنی که در عرصه‌های دیگر هم درخشیده‌‌اند تهیه و تولید و در نهایت از شبكه‌های ملی و استانی پخش كنیم.

باغبان‌منش اظهار كرد: رسانه ملی به خصوص شبكه‌های استانی مخاطبان بسیار خوبی در هر استان دارد و یكی از رسالت‌های آن هم ترویج قرآن‌خوانی میان جوانان و خانواده‌هاست؛ لذا تلاش می‌كنیم تا نخبگان قرآنی را به‌منظور ارائه الگوهای برتر به جامعه شناسایی و معرفی كنیم.

معاون سیمای فارس با تأكید بر اینكه نخبگان قرآنی بهترین الگو برای جوانان هستند، گفت: مسلماً انس با قرآن در زندگی تمام انسان‌ها راهگشاست و باید تلاش كنیم تا در زمینه ترویج انس با قرآن گام‌های خوبی برداریم؛ لذا برنامه‌ریزی‌های مفصلی برای این كار در صدا و سیمای فارس انجام خواهیم داد.  

كلام آخر اینكه امیدواریم روزی برسد كه صدای جامعه قرآنی به گوش تمام مسئولان نظام جمهوری اسلامی برسد و توجه ویژه‌ای به دغدغه‌های آنان كه غایتش جز اعتلای فرهنگ اسلامی در جامعه نیست، شود. مسلماً استفاده از نظرات و ظرفیت نخبگان در هر عرصه‌ای می‌تواند راهگشا بوده و گامی مؤثر برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی مدنظر مقام رهبری باشد.

انتهای پیام
captcha