اعلام زمان برگزاری آزمون معارفی جشنواره فرهنگی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
کد خبر: 3904764
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

اعلام زمان برگزاری آزمون معارفی جشنواره فرهنگی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به برگزاری بیست و هشتمین جشنواره فرهنگی و هنری این دانشگاه در سال جاری، زمان برگزاری آزمون معارفی این جشنواره را ۲ تیرماه اعلام کرد که به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، نادر امیدوار، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس امروز، 25 خردادماه در جمع خبرنگاران با تشریح جزییات بیست و هشتمین جشنواره فرهنگی و هنری و قرآن و عترت دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: این جشنواره در شش بخش آوایی، معارفی، هنری، ادبی، فناوری و پژوهشی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینكه تاکنون حدود 265 نفر از دانشجویان13 دانشکده‌ این دانشگاه در جشنواره مذكور ثبت‌نام کرده‌اند که در این زمینه با رشد قابل توجهی روبه‌رو بوده‌ایم، گفت: دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند به مراجعه به نشانی الکترونیکیJfarhangi.tvu.ac.ir  مراجعه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس گفت: آزمون بخش معارفی این جشنواره که در رشته‌های مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، آشنایی با سیره معصومین(ع)، احکام، پرسمان معارفی و سبک زندگی اسلامی ایرانی است، دوم تیرماه 99 به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در رشته‌های آوایی، هنری، ادبی، فناوری و پژوهشی نیز دانشجویان تا 25 تیرماه فرصت بارگذاری آثار دارند که پس از آن داوری صورت گرفته و نتایج نیز توسط دبیرخانه جشنواره اعلام می‌شود.

امیدوار به تشریح جزییات رشته‌های دیگر جشنواره فرهنگی و هنری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشورپرداخت و گفت: رشته‌های بخش آوایی شامل تلاوت تحقیق، تلاوت ترتیل، حفظ پنج جزء قرآن کریم، دعا و مناجات خوانی، اذان و تواشیح است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس یادآور شد: بخش هنری نیز شامل رشته خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، طراحی پوستر، معرق و منبت، تذهیب و فیلم کوتاه است.

ویبا بیان اینکه بخش ادبی جشنواره فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فرهنگی و هنری شامل رشته‌های داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی، فیلم‌نامه‌نویسی و شعر است، افزود: تولید نرم افزار و اپلیکیشن و کانال‌های شبکه‌های مجازی نیز از رشته‌های بخش فناوری و مقاله‌نویسی نیز از رشته‎‌های بخش پژوهشی است.

دبیر شورای فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس گفت: دانشجویان این دانشگاه در دور گذشته جشنواره فرهنگی و هنری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور صاحب مقام‌های اول تا سوم شدند.

وی در پایان یادآور شد: راه یافتگان نهایی سال گذشته مراکز استان فارس شامل دانشکده‌های پسران فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز چهار نفر، دانشکده دختران شیراز 12 نفر، دختران نی‌ریز سه نفر و پسران مرودشت یک نفر است که به عنوان برگزیده انتخاب و تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha