استمداد از ضعفا فقط مخصوص ثروتمندان نیست
کد خبر: 3903165
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
امام جمعه نیمروز:

استمداد از ضعفا فقط مخصوص ثروتمندان نیست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد راشکی گفت: استمداد از ضعفا و بخشش فقط مخصوص ثروتمندان و توانگران نیست؛ بلکه افراد محروم جامعه هم می‌توانند با شیوه‌های مختلف به دیگران کمک کنند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد راشکی، امام جمعه نیمروز، 16 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان پس از توصیه به رعایت تقوی و تلاش برای درک معنویات و معارف اسلامی، گفت: خداوند در آیه 134 سوره مبارکه آل عمران می‌فرماید « الَّذِينَ يُنْفِقُونَ فِي السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ وَالْكَاظِمِينَ الْغَيْظَ وَالْعَافِينَ عَنِ النَّاسِ وَاللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ؛ همانان كه در فراخى و تنگى انفاق مى‌كنند و خشم خود را فرو مى‌‏برند و از مردم در مى‌‌گذرند و خداوند نكوكاران را دوست دارد»؛ با استناد به این آیه می‌توان گفت استمداد از ضعفا و بخشش فقط مخصوص ثروتمندان و توانگران نیست؛ بلکه افراد محروم جامعه هم می‌توانند با شیوه‌های مختلف مثلا با استفاده از استعداد و مشورت‌های فکری و یا با کمک به وسیله نیروی بدنی و توانایی جسمی و یا کمک به وسیله علم و دانش و دانایی می‌توانند به دیگران کمک کنند.

امام جمعه نیمروز با اشاره به سرکوب کردن اعتراضات اخیر شهروندان آمریکایی توسط سران ایالت‌های این کشور، بیان کرد: آنچه امروز در ایالات متحده آمریکا مشاهده می‌شود واقعیاتی است که همیشه پنهان نگاه داشته شده ‌است. کشته شدن سیاه‌پوستان توسط پلیس آمریکا در اعتراضات مردمی، چهره واقعی و ظلم و ستم آنها علیه مردم را به جهانیان نشان داد. همگان دیدند که پلیس آمریکا در اوج قساوت و بی‌رحمی مردم بی‌دفاعی که صرفا برای مطالبه حقوق خود آمده بودند را به فجیع‌ترین شکل ممکن به قتل رساند.

‌حجت‌الاسلام راشکی از مبارزه امام خمینی(ره) با رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی بر علیه حکومت دیکتاتوری به عنوان معجزه قرن یاد کرد و گفت: روزگاری کسی تصور نمی‌کرد که روی حرف آمریکا بشود حرفی زد، اما امام راحل با توکل بر ذات اقدس الهی در یک مبارزه بی‌امان در مقابل رژیم پهلوی یأس و ناامیدی مردم را به عزت و سربلندی تبدیل کرد، به‌طوری که رئیس جمهور وقت آمریکا گفته بود آیت‌الله خمینی ما را تحقیر کرد.

خطیب جمعه نیمروز در پایان یادآور شد: امام خمینی(ره) همچنان در میان ما هست، چون اندیشه‌های بی‌بدیل، افکار متعالی و روح معنوی ایشان که در میان این ملت منتشر کرده ‌است، روزبه‌روز تکثیر می‌شود و ما همچنان از آن سرچشمه عرفان و حکمت، فیض می‌بریم.

حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha