تحول‌خواهی در همه ابعاد، خاستگاه انقلاب بود
کد خبر: 3903146
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲

تحول‌خواهی در همه ابعاد، خاستگاه انقلاب بود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه خاستگاه انقلاب، تحول در همه ابعاد بود،گفت: انقلاب تحول‌خواه، باید تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل کند.

تحول‌خواهی در همه ابعاد، خاستگاه انقلاب بودحجت‌الاسلام علی‌مراد کیانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، تحلیی بر صحبت‌های مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمنیی(ره) داشت و گفت: رهبر انقلاب در سخنرانی روز چهارده خرداد امسال، موضوع «تحول در اندیشه‌های حضرت امام» را محور سخنان خود قرار دادند.
وی افزود: آنچه از سخنان امام مسلمین قابل تحلیل است، این است که فرمودند «امام (ره) تحول‌خواه و تحول‌آفرین بود؛ یعنی خاستگاه انقلاب تحول در همه ابعاد، تحول در مبانی فقهی، حکومتی، علمی، آموزش و... در همه سطوح و ابعاد بود.
کیانی اضافه کرد: اندیشه‌های امام یک اندیشه نو و پویا بود اما خواهان نهادینه شدن این تفکر در سطح جامعه حتی در سطح جهان بود، همین اندیشه بود که خودباوری را در ملت ایران و سایر ملل و نهضت‌های آزادی‌بخش به وجود آورد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی همدان گفت: نتایج اولیه این تفکر و اندیشه، استقلال، خودباوری و آزادی از زیر یوغ استکبار و استعمارگران در داخل و امیدبخشی به مستضعفین عالم بود.
وی ادامه داد: اندیشه‌های امام به دنبال تحولی با دستاورد فتح تمام قله‌های علمی، فنی، اقتصادی، نظامی، معرفتی و...در داخل و شکل‌گیری جبهه حق و جبهه مقاومت در مقابل جبهه باطل بود، امام به دنبال شکل‌گیری تمدن نوینی در جهان بود که مبنای آن اسلام ناب محمدی بود.
کیانی اضافه کرد: اندیشه امام مخالف توقف و رکود بود، امام خواهان انقلاب ایستا نبود بلکه به دنبال انقلاب پویایی بود که انسان‌های عالم را به مرحله تعالی و تکامل برساند.
این فعال فرهنگی ادامه داد: آنچه از بیانات مقام معظم رهبری بر می‌آمد این است که هرچند در چهل ساله اول انقلاب، تحولات عظیمی شکل گرفته و در برخی ابعاد رشد قابل چشم‌گیری داشته است اما نباید به آن قانع شد بلکه این رشد باید با سرعت بالاتری ادامه یابد.
وی ادامه داد: نکته دیگر قابل برداشت از صحبت‌های ایشان آنکه، نباید مرعوب و ناامید از سیاست‌های ظالمانه و فشار‌های تحریمی دشمن شد بلکه انقلاب تحول‌خواه، باید این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و خودباختگی و ناتوانی افراد خسته و زبون هم نباید مایه کند شدن پیشرفت کشور شود.
وی ادامه داد: امام مسلمین در بخشی از صحبت‌های خود بیان داشتند نباید این برداشت شود که چون فلان متفکر و نظریه‌پرداز غربی یک نظریه در خصوص مسائل علمی داده است دیگر قابل نقد نیست چراکه اگر این باشد باید ابواب علم مسدود شود.
این فعال سیاسی ابراز کرد: این بیان تذکری برای اندیشمندان اسلامی است که نسبت به تولید علم کوشا باشند و نهضت علمی دیگری که نیاز تمدن نوین اسلامی است را شکل بدهند.

متولیان فرهنگی بر نظام خانواده متمرکز شوند
وی گفت: از سخنان رهبری مبنی بر عدم تحول دفعی و گاهی تدریجی تحول، اینگونه برداشت می‌شود که نباید در اقدامات، هیجانی و احساساتی عمل کرد بلکه باید با تدبیر قدم برداشت و از ظرفیت افراد باتجربه استفاده و به جوانان توانمند اعتماد کرد که ترکیب این دو می‌تواند عامل رشد و شکوفایی کشور شود.
کیانی ابراز کرد: در خصوص بیانات آقا درخصوص تحول در نظام خانواده باید گفت، خانواده کوچکترین نظام اجتماعی و پایه اساسی همه نظام‌های اجتماعی است که اگر این پایه درست و خوب عمل کند عامل اصلی نظام سازی است و تحقق تمدن نوین اسلامی بدون آن امکان ندارد.
وی ادامه داد: متأسفانه امروز نظام خانواده آسیب جدی دیده و باید نگران آن بود، به نظر می‌رسد سیاست‌های کلان نظام و متولیان فرهنگی بر روی این مقوله تمرکز کنند، آنچه که در قالب سبک زندگی اسلامی مورد تاکید است، اصلاح نظام خانواده است.
این کارشناس دینی ادامه داد: درخصوص تحول در عدالت باید عرض شود یکی از مبانی شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایجاد قسط و عدالت بود و مطالبات امام و رهبر فرزانه انقلاب ایجاد عدالت بوده و هست.

افول قدرت‌های جهانی به ویژه آمریکا در عصر کنونی
وی با اشاره به اینکه تمام بشریت دوست‌دار عدالت هستند، ادامه داد: فساد، رانت خواری و ظلم با حکومت اسلامی و علوی سازگار نیست لذا اجرای عدالت باید در جامعه علوی تحقق یابد هرچند که این کار، امری دشوار اما شدنی است.
کیانی گفت: باید گفت که در مقوله عدالت به ویژه عدالت اجتماعی کم کار شده است باید فاصله اجتماعی و طبقاتی در جامعه اسلامی ایرانی آنقدر کم شود تا به صفر برسد، باید به مرحله‌ای برسیم که یک جامعه علوی تحویل امام عصر(عج) شود.
این فعال فرهنگی عنوان کرد: نکته دیگر در سخنان مقام معظم رهبری اشاره ایشان به افول قدرت‌های جهانی به ویژه آمریکا است، با توجه به قدرت مالی و علمی آمریکا و فرصتی که داشتند در مقابل بیماری کرونا شکست بزرگی خوردند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی همدان گفت: بیشترین ابتلا و مرگ و میر مربوط به کشور مدعی ابرقدرت جهانی است این ناتوانی نشأت گرفته از فساد درونی و ناتوانی است که تا کنون ژست قدرت برتر را داشتند.
وی افزود: رفتار‌های آمریکا در برخورد با سیاه‌پوستان ناتوان، در مقابل بیماری کرونا و شکست‌های پی در پی از ایران و جبهه مقاومت نوید افول آمریکا را به دنبال خواهد داشت و آبروی نداشته آنها را که تا کنون در پشت عناوینی از قبیل حقوق بشر، قدرت هژمونی و... مخفی کرده بودند بر باد دادند.
کیانی گفت: برداشت دیگر از سخنان مقام معظم رهبری عدم ترس در راه رسیدن به اهداف بلند است، نترسیدن از تحریم، تهدید و... عامل رشد و پویایی و تحول بزرگ است و برای شکل‌گیری تمدن نوین نیاز به یک تحول عظیم‌تر است و قانع شدن به وضع موجود در واقع یک نوع ارتجاع به قبل است.

انتهای پیام
captcha