بهره‌مندی تمامی روستاهای بالای ۵ خانوار لرستان از نعمت برق
کد خبر: 3903123
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

بهره‌مندی تمامی روستاهای بالای ۵ خانوار لرستان از نعمت برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان این‌که ۲۰ پروژه کلیدی و مهم شرکت برق استان تا پایان تابستان آماده افتتاح می‌شوند، گفت: در بحث محرومیت‌زدایی به‌ جز دو روستا در استان که یکی در پلدختر و دیگری در تنگ پنج است، تمامی روستا‌های بالای پنج خانوار دارای برق هستند.

افتتاح 20 پروژه در حوزه برق تا پایان تابستان امسال در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فریدون خودنیا، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان جمعه، 16 خردادماه در نشست هم‌اندیشی با مدیران خبرگزاری‌های استان‌، اظهار کرد: سالانه حدود 20 هزار مشترک برق به مشترکان استان اضافه می‌شود که یکی‌ از راه‌های درآمد شرکت توزیع برق به‌عنوان یک شرکت خصوصی نیز از این راه است.

وی افزود: پول‌ قبوض مشترکان برق به حساب خزانه دولت واریز شده و درصدی از آن جهت امور شرکت توزیع برق در اختیار ما قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان به بحث مطالبات از مشترکان اشاره و بیان کرد: واقعیت این است که ندارهای استان پول برق را به موقع پرداخت می‌کنند اما آن‌هایی که وضعیت مالی بهتری دارند کمتر بدهی خود را پرداخت می‌کنند؛ به‌عنوان مثال یکی‌ از افراد شاخص استان که سالانه حداقل چند میلیارد تومان درآمد دارد بدهی 2 میلیون تومانی برق خود را پرداخت نمی‌کند و چند بار برای بخشش آن مراجعه کرده است.

وی با بیان این‌که در صورت پرداخت مطالبات شرکت توزیع برق، خدمات بهتری نیز می‌توان ارائه داد، گفت: طلب شرکت توزیع برق از مشترکان لرستانی بالغ‌ بر 250 میلیارد تومان است که 110 میلیارد تومان آن مربوط به ادارات است.

خودنیا تأکید کرد: از اول تیر‌ماه اگر ادارات نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نکنند دست همکاران‌مان را برای برخورد قانونی و قطع برق آن‌ها باز می‌گذاریم؛ چراکه ما برای ارائه خدمت به مردم نیازمند دریافت مطالبات هستیم.

وی در ادامه به وضعیت برق‌رسانی در لرستان اشاره و اظهار کرد: در حدود 99 درصد مساحت از مناطق استان که سکنه در آن وجود دارد زیرساخت برق وجود دارد ضمن این‌که به منظور رونق تولید و سرمایه‌گذاری نیز هیچ جای مستعدی در استان نیست که زیرساخت برق در آن وجود نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان، گفت: در بحث محرومیت‌زدایی به‌ جز دو روستا در استان که یکی در پلدختر و دیگری در تنگ پنج است، تمامی روستاهای دارای بالای پنج خانوار دارای برق هستند که این دو روستا نیز یکی دارای معارض و دیگری فاقد راه است.

وی تصریح کرد: معیار شرکت توزیع برق آمار رسمی و سرشماری سال 95 است و روستاهایی که دارای کد روستایی و خانوار هستند و دارای راه دسترسی باشند را بنا بر وظیفه‌ای که داریم برق‌رسانی می‌کنیم.

خودنیا در ادامه به سرمایه‌گذاری در راستای جلوگیری از هدررفت برق در استان اشاره و بیان کرد: در حال حاضر میزان پرت برق در استان لرستان 9.32 درصد بوده که میانگین کشوری آن 10درصد است و ما در این راستا حدود 20 میلیارد تومان طی سالیان اخیر سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که لرستان در بحث احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده رتبه اول غرب کشور را دارد، یادآور شد: شرکت توزیع برق در بحث نیروگاه‌های تولید پراکنده اقدامات خوبی در استان انجام داده که ششمین نیروگاه در این زمینه با ظرفیت تولید هفت مگاوات اوایل هفته جاری در شهرک صنعتی بروجرد افتتاح شد و یک نیروگاه جدید نیز به‌زودی در دورود به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در ادامه به نیروگاه‌های خورشیدی خانگی اشاره و تصریح کرد: نرخ بازگشت سرمایه در نیروگاه‌های خورشیدی خانگی حدود سه سال بوده و 17 سال سود خالص به همراه خواهند داشت و در یک زمین حدوداً 100 متری با سرمایه‌گذاری 100 میلیون تومان می‌توان به درآمد ماهی حدود سه میلیون تومان رسید.

وی ادامه داد: در استان لرستان می‌توانیم 10 هزار پروانه بهره‌برداری در این زمینه صادر کنیم و در این راستا به‌دنبال مذاکره با بانک‌ها هستیم تا تسهیلاتی در اختیار متقاضیان نیروگاه‌های خورشیدی قرار گیرد.

خودنیا در خصوص پروژه‌های عمرانی شرکت توزیع برق نیز بیان کرد: در کل شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو در سطح کشور طرح  «الف ب ایران» اجرا شده که بر اساس آن پروژه‌های کلیدی در دستور کار قرار می‌گیرد و بر همین اساس 20 پروژه با اعتبار 23 میلیارد تومان در استان در دستور کار است و تلاش‌ بر این است که تا پایان شهریور به اتمام برسند.

وی در پایان با بیان اینکه تلاش می‌شود در تابستان خاموشی نداشته باشیم، از شهروندان درخواست کرد صرفه‌جویی در مصرف برق را حتماً رعایت‌ کنند و نکاتی مانند تنظیم مناسب درجه کولر، استفاده از نور طبیعی به جای لامپ در طول روز، عدم استفاده از وسایل پُرمصرف در ساعات پیک و مسائلی از این قبیل را جدی بگیرند تا از خاموشی‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام
captcha