معیار اقامه نماز جمعه، مجوز وزارت بهداشت است
کد خبر: 3902985
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
ملک‌مکان:

معیار اقامه نماز جمعه، مجوز وزارت بهداشت است

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس با بیان اینکه اقامه نمازجمعه در شهر شیراز و سایر شهرستان‌های استان با مجوز وزارت بهداشت انجام می‌شود، گفت: معیار اقامه یا عدم اقامه نمازجمعه در شهرها اعلام و مجوز وزارت بهداشت است که هر دو هفته یک بار، لیست شهرهای سفید را اعلام و بر اساس آن نمازجمعه در شهرهای سفید اقامه می‌شود.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان، مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس امروز، 15 خردادماه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه تقریباً تمامی اماکن عمومی مثل بازار، پاساژهای تجاری، رستوران‌ها و حتی اتوبوسرانی کار خود را بعضاً چندین هفته هست که آغاز کرده‌اند و هر روزه به فعالیت خود ادامه می‌دهند لذا اقامه نماز جمعه که صرفاً جمعه‌ها یعنی هفته‌ای یک بار اقامه می‌شود و تمامی پروتکل‌های بهداشتی را نیز رعایت می‌کنند، جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

وی افزود: از نمازگزاران جمعه درخواست می‌شود جهت حضور در نمازجمعه در منزل وضو گرفته و با ماسک و دستکش و مهر و سجاده شخصی در نمازجمعه شرکت کنند و فاصله اجتماعی را در محل نماز رعایت کنند. افرادی که سابقه بیماری قلبی و ریوی دارند، فعلاً از حضور در نمازجمعه خود داری کنند.

ملک‌مکان با بیان اینکه اقامه نمازجمعه در شهر شیراز و سایر شهرستان‌های استان با مجوز وزارت بهداشت انجام می‌شود، گفت: حدود بیش از دو ماه با نظر وزرات بهداشت در اکثر شهرها نماز جمعه اقامه نمی‌شد، لذا معیار اقامه یا عدم اقامه نمازجمعه در شهرها اعلام و مجوز وزارت بهداشت است که هر دو هفته یک بار، لیست شهرهای سفید را اعلام و بر اساس آن نمازجمعه در شهرهای سفید اقامه می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس گفت: طبق آخرین لیست وزارت بهداشت که سیزده خرداد ابلاغ کرده است، اجازه برگزاری نماز جمعه در 59 شهر استان فارس داده شده و فقط در شهرستان‌های مرودشت، لارستان، گراش، فسا و جهرم و توابع آن‌ها فعلاً نمازجمعه اقامه نخواهد شد.

وی بیان کرد: نیاز به معنویت و ارتباط با خدا بسیار لازم و کمتر از نیازهای مادی نیست لذا می‌توان با رعایت مسائل بهداشتی، اجتماعات دینی و مذهبی را برگزار کرد.

 

انتهای پیام
captcha