برگزاری مراسم ۱۵ خرداد ادای دین به نسل‌ انقلاب است
کد خبر: 3902566
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹

برگزاری مراسم ۱۵ خرداد ادای دین به نسل‌ انقلاب است

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، ۱۴ و ۱۵ خرداد را فرصتی برای به نمایش گذاشتن صحنه‌هایی از جلوه فرهنگ و تمدن دانست و گفت: برگزاری مراسم در ۱۵ خرداد یک مسئله سیاسی نیست بلکه یک بدهکاری به نسل‌های متدین و انقلابی است که باید پرداخت شود.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، عصر دیروز، 12 خردادماه در دیدار با دبیران ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به محدودیت‌هایی كه شرایط كرونا ایجاد كرده است، گفت: امیدواریم نتیجه محدودیت‌هایی که به واسطه بیماری کرونا به وجود آمده آن چیزی باشد که موجب خوشنودی دشمنان نباشد.

وی افزود: باید با تدابیر اندیشیده شده راهکارهایی ارئه داد که ضمن رعایت چارچوب‌های بهداشتی دستورات ستاد مبارزه با کرونا، وظیفه‌ای که برعهده داریم را به نحو مطلوبی انجام دهیم.

امام جمعه شیراز تصریح كرد: اگر این‌گونه فکر کنیم که اکنون کرونا است و دیگر نباید کارهای فرهنگی انجام دهیم در واقع همان چیزی می‌شود که دشمن دوست دارد یعنی تسلیم دشمن می‌شویم، از این رو 14 و 15 خردادماه ضمن احترام به امام و شهدا فرصت مناسبی برای به نمایش گذاشتن صحنه‌هایی از جلوه فرهنگ، تمدن و فرهیختگی شیراز باشد.

وی با بیان اینكه شیراز از جمله شهرهایی است که در 15 خرداد 42 قیام کرده است، گفت: همچنین استان فارس نیز تنها استانی بوده که در آن زمان در سه شهرش حکومت نظامی شده که در هیچ جای کشور اینگونه نبوده است. برگزاری مراسم در 15 خرداد مسئله سیاسی نیست بلکه یک بدهکاری به نسل‌های متدین و انقلابی است که باید پرداخت شود.

آیت‌الله دژكام با بیان اینكه همچنین در صحنه‌های انقلابی باید طوری رفتار کنیم که دشمن نتواند صحنه ضد انقلابی بیافریند، گفت: بسیج، سپاه و مراکز فعالیت‌های فرهنگی باید در پی این باشند که مراسم مطلوبی را شاهد باشیم، البته می‌دانیم در جمعیت‌های انبوه مشکلات بهداشتی و خطر شیوع ویروس کرونا وجود دارد که باید در این زمینه، با دقت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد، بنابراین باید با نظم و برنامه‌ریزی خوبی این مسئله را برطرف کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تأكید كرد: در فضای مجازی نیز باید برگزاری برنامه‌ها جلوه خوبی داشته باشد چراکه فضای مجازی تکمیل‌کننده حرکت‌های فرهنگی است.

آیت‌الله دژكام در پایان گفت: نگاه امام و مقام معظم رهبری به عدالت اجتماعی از موضوعاتی است که باید بر روی آن به ویژه در فضای مجازی کار کرد، نباید اینقدر سختگیرانه در مسائل سبک زندگی حرکت کنیم که جوانان از گرایش به سبک زندگی اسلامی زده شوند، بنابراین توجه به فضای همدلی و اخوت نیز مهم است.

انتهای پیام
captcha