خداترسی و ثبات در اعتقادات در زندگی امام(ره) نهادینه شده بود
کد خبر: 3902562
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

خداترسی و ثبات در اعتقادات در زندگی امام(ره) نهادینه شده بود

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود (عج) فارس با اشاره به آیه ۳۰ سوره فصلت، امام راحل را مصداق این آیه در قرن معاصر دانست و گفت: ایمان، استقامت، خداترسی و ثبات در اعتقادات دینی در زندگی امام راحل نهادینه شده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به آیه 30 سوره فصلت «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی كُنْتُمْ تُوعَدُونَ؛ در حقیقت كسانى كه گفتند پروردگار ما خداست‏ سپس ایستادگى كردند فرشتگان بر آنان فرود مى‌‏آیند [و مى‏‌گویند] هان بیم مدارید و غمین مباشید و به بهشتى كه وعده یافته بودید شاد باشید»، گفت: خداوند در این آیه تأكید می‌كند كسانی كه دو ویژگی را در خود ایجاد كردند، برای آنان سه كار را انجام خواهیم داد.

وی افزود: خداوند می‌فرماید كسانی كه ایمان و اعتقاد به پروردگار و استقامت و پایداری در راه ارزش‌های ایمانی و اخلاقی و اعتقادی را با هم عجین كردند، فرشتگان را بر آن‌ها نازل خواهیم كرد كه به آن‌ها بشارت می‌دهند. خوف را از زندگی آن‌ها برمی‌چینیم، خوف یعنی نگرانی نسبت به آینده نیامده و حزن را از زندگی آن‌ها برمی‌داریم یعنی دغدغه‌های نسبت به گذشته زندگی و بشارت بهشت را به اینها خواهیم داد.

حدائق ادامه داد: یكی از آیاتی كه در قرآن استفاده می‌شود برای اینكه نزول ملائک حتی بعد از رحلت رسول خدا(ص) جریان دارد همین آیه شریفه است كه خداوند می‌فرماید فرشتگان بر بندگان با استقامت نازل می‌شوند و به آن‌ها بشارت می‌دهند.

پاداش خداوند به واسطه ایمان و استقامت

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس اضافه كرد: یكی از دغدغه‌های جدی مردم نگرانی نسبت به آینده و دیگری حزن نسبت به گذشته زندگی است و این دو مطلب به بركت ایمان، خداترسی، خدانگری، ثبات در درستی و راستی و پاكی مرتفع می‌شود و آن سرنوشت پایان انسان در جهان آخرت «وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی كُنْتُمْ تُوعَدُونَ» پاداشی است كه در جهان آخرت برای آن‌ها رقم خواهد خورد یعنی در دنیا به اطمینان و آرامش می‌رسند و در آخرت به فلاح و رستگاری و تمام نعمت كه امام صادق(ع) فرمود تمام نعمت در قیامت بهشتی شدن است.

وی با اشاره به در پیش‌رو بودن سالگرد ارتحال بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) تأكید كرد: انصافاً امام(ره) از مصادیق این آیه در قرن معاصر بود. امام شخصیتی بود كه ایمان و استقامت و خداترسی و ثبات در اعتقادات دینی در زندگی او نهادینه شده بود.

حدائق یادآور شد: امام خمینی(ره) از سال 42 كه تشخیص دادند حكومت پهلوی به ضرر این مملكت و آب و خاك است، فرمود شاه باید برود و شاه رفتنی است و بر این باور استقامت داشت تا 15 سال بعد این جریان مبارك به‌همت مردم و انقلابی كه شكل گرفت و تحقق یافت.

مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز افزود: همچنین امام(ره) فرمودند صدام رفتنی است و بر همین عدیله امام بود تا صدام رفت و از سوی دیگر امام(ره) با استقامت و ایمان فرمود آمریكا هیچ غلطی نمی‌تواند بكند و انقلاب را مدیریت كرد و به دست خلف صالح خود مقام معظم رهبری سپرد كه بیش از 4 دهه است مردم با همان افكار امام در برابر قدرت‌های مستكبر عالم ایستاده‌اند.

واقعه 15 خرداد سال 42 در شیراز

وی همچنین یاد شهدای 15 خرداد سال 1342 را گرامی داشت و به داستان این روز در شیراز اشاره كرد و گفت: در 15 خرداد سال 1342 در منزل مرحوم آیت‌الله ابوالحسن حدائق، اجتماع علمای اعلام شیراز و جلسه همفكری برای همراهی و مساعدت امام(ره) برگزار شد كه نیروی دژخیم ساواك به بیت ایشان برای دستگیری علما یورش آوردند و وارد خانه شدند.

حدائق ابراز امیدواری كرد: مجاهدت‌های بزرگانی كه این انقلاب نتیجه زحمات آن شخصیت‌های عالم وارسته‌ای است كه به حق پیوسته‌اند و در رأس آن‌ها امام راحل و شهدایی كه در تأسیس و تثبیت این نظام چه قبل و چه بعد از آن همچنین دفاع مقدس و چه شهدایی كه در تداوم این نظام مثل سپهبد شهید قاسم سلیمانی زحمت كشیدند، را قدر بدانیم تا روز قیامت شرمنده این عزیزان نشویم.

انتهای پیام
captcha