اجرای ۴۰۰۰ برنامه ویژه سالگرد ارتحال امام در فارس / مسجد وکیل؛ میزبان سوگواران
کد خبر: 3902436
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴

اجرای ۴۰۰۰ برنامه ویژه سالگرد ارتحال امام در فارس / مسجد وکیل؛ میزبان سوگواران

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس فارس از اجرای ۴۰۰۰ برنامه به‌مناسبت سالگرد ارتحال امام در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: مراسم عمومی سالگرد ارتحال امام (ره) در ۷۶ نقطه استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، ظهر امروز، 12 خردادماه در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سالگرد ارتحال امام(ره) و قیام 15 خرداد گفت: امسال با توجه به وضعیت شیوع ویروس كرونا، برنامه های سالروز رحلت امام در سراسر كشور متفات از سال قبل برگزار خواهد شد.

وی افزود: علی‌رغم استقبالی كه مردم برای تشرف به مرقد امام خمینی(ره) نشان داده‌اند اما برای حفظ سلامتی آن‌ها، هیچ برنامه‌ای در حرم امام(ره) امسال برگزار نخواهد شد.

رضایی با تأكید بر اینكه اگرچه برنامه تجمعی در حرم نداریم اما ارادات و ابراز احساسات مردم در قالب برنامه‌های مختلف به نمایش گذاشته خواهد شد، گفت: شیوع كرونا هیچ خللی در برنامه‌های سالگرد ارتحال امام(ره) در سال جاری ایجاد نمی‌كند و تنها شكل مراسم‌ها به صورت مجازی خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس از اجرای قریب 4 هزار برنامه به‌مناسبت سالگرد ارتحال امام در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها شامل سخنرانی، برپایی نمایشگاه‌های عکس، کتاب و مراسم عمومی و مسابقات فرهنگی است.

وی با بیان اینكه بنا داریم تا به‌مناسبت این ایام پیام‌هایی در قالب فیلم كوتاه، مقالات، سرود و آهنگ‌هایی مربوط به انقلاب را تولید و نشر دهیم، گفت: تبیین اندیشه‌های امام(ره) در فضای مجازی را دنبال خواهیم كرد چرا كه امروز نسل جوان، نگاه امام نسبت به مسائل مختلفی که جامعه درگیر آن است را نمی‌داند.

نگاه جامع امام(ره) به قضایای خرد و كلان

رضایی، امام راحل را یك دائرةالمعارف توصیف كرد كه نسبت به همه قضایا نظر نافذی داشت و تمام مسائل جزئی و كلان جامعه را می‌دید و در نظر می‌گرفت،  گفت: یكی از این قضایا بحث خانواده از دیدگاه امام بود كه حتی نوع برخورد ایشان یك الگوی عملی بسیار خوب برای جامعه ماست، اعم از احترام به همسر، فرزندان، كوچكتر‌ها و غیره.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس از تهیه سخنرانی‌های امام در قالب جزوه و بولتن و نشر آنان در رسانه‌های مكتوب خبر داد و گفت: یكی از فعالیت‌هایی كه طی این ایام انجام خواهد شد، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری است كه از امروز به‌مدت 4 روز این برنامه‌ها اجرا خواهند شد و از جمله آن برگزاری مسابقه برگزاری از طریق صدا و سیماست.

وی به برگزاری مراسم‌های عمومی این مناسبت اشاره كرد و گفت: هر سال به‌مناسبت 14 و 15 خردادماه در 76 نقطه استان مراسم عمومی برگزار می‌شد اما امسال با توجه به هماهنگی كه با ستاد مدیریت مبارزه با كرونا صورت گرفت، بنا شد تا این مراسم در 76 نقطه استان با رعایت دقیق پروتكل‌های بهداشتی و به تعداد جمعیت كم و در زمان محدود برگزار شود.

رضایی با بیان اینكه زمان برگزاری مراسم‌های سالگرد ارتحال امام نسبت به سال‌های گذشته بسیار كوتاه‌تر خواهد بود، گفت: مكان برگزاری این مراسم‌ها باید جایی باشد كه به راحتی تهویه هوا انجام شده و یا در فضای باز برگزار شوند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با تصریح اینكه تمهیدات بهداشتی قبل از برگزاری این مراسم‌ها اندیشیده شده است، گفت: از افراد قبل از حضور در این مراسم‌ها تست و تب سنجی توسط تیم مستقر علوم پزشكی انجام می‌شود و ماسك نیز در اختیار حاضران قرار داده شده و دست‌های افراد حتماً ضدعفونی خواهند شد.

پخش مستقیم سخنرانی رهبری

وی بیان كرد: امسال مقام معظم رهبری مانند سال‌های گذشته در 14 خرداد سخنرانی دارند كه این مراسم در ساعت 11 صبح این روز انجام می‌شود و با هماهنگی‌های انجام شده بناست كه این سخنرانی به‌صورت مستقیم از طریق سیستم صوتی مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبركه پخش شود.

رضایی با اشاره به مراسم شیراز نیز گفت: در شیراز این مراسم از ساعت 10:30 در مسجد وكیل با رعایت مسائل بهداشتی به‌مدت حداكثر یك ساعت و 20 دقیقه برگزار می‌شود و در آن برنامه‌های مختلفی اجرا خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: علاوه بر این‌ها در روز 14 خردادماه قبل از نماز مغرب و عشاء مصادف با شب 15 خردادماه نیز برنامه‌های بدون حضور مستمع در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اجرا می‌شود كه از طریق صدا و سیما پخش خواهد شد.

انتهای پیام
captcha