اجرای برنامه‌های روز بیت‌الاحزان در فضای مجازی
کد خبر: 3902228
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸

اجرای برنامه‌های روز بیت‌الاحزان در فضای مجازی

در سال جاری با توجه به شرایط کشور در مواجهه با ویروس کرونا، رویکرد برنامه‌های مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان بیشتر به سمت فضای مجازی سوق داده شده است به‌طوری كه مراسم روز و هفته بیت‌الاحزان همه ساله در 8 شوال برگزار می‌شد، در فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، چند سالی است همزمان با هشتم شوال، سالروز تخریب حرم ائمه بقیع توسط وهابیون تکفیری، در تقویم فرهنگی آموزشی بیت‌الاحزان مناسبتی به نام روز بیت‌الاحزان و هفته بیت‌الاحزان نام‌گذاری كرده است.

طی سال‌های گذشته شعب مؤسسه در سراسر کشور با برگزاری مراسم سوگواری و همچنین برگزاری برنامه‌های مختلف، این روز و هفته را گرامی می‌داشتند؛ اما در سال جاری با توجه به شرایط کشور در مواجهه با ویروس کرونا، رویکرد این برنامه‌ها بیشتر به سمت فضای مجازی سوق داده شده است.

با توجه به شرایط کنونی کشور و بحران كرونا و توصیه‌‌های بهداشتی مسئولان که امکان برگزاری تجمعات و مراسم سوگواری مقدور نیست، شعب مؤسسه نسبت به انتشار مطالب و کلیپ‌‎های آگاهی دهنده به منظور یادآوری جنایات آل سعود در روز 8 شوال اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

همچنین مرکز مدیریت مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان نیز آمادگی دارد در این هفته اقدامات شعب مؤسسه در یک سال گذشته را در سایت و شبکه‌های مجازی خود پوشش دهد.

یادآور می‌شود، در هشتم ماه شوال المکرم سال 1344 هجری قمری، با قوت گرفتن فرقه وهّابى در عربستان (در قرن چهاردهم هجرى) و تسلط یافتن وهابیون بر مدینه، قبور مطهر ائمه مظلوم (ع) و بسیارى از بزرگان اسلام، مدفون در قبرستان بقیع (که تا آن زمان دارای گنبد و ضریح بودند) توسط این فرقه منحرف ویران گردید و شیعیان و مسلمانان، از فیض زیارت بارگاه و تربت نورانی آن بزرگواران محروم شدند.

انتهای پیام
captcha