بررسی راهکارهای مقابله با کرونا در شهرستان‌های پُرخطر فارس
کد خبر: 3902219
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹

بررسی راهکارهای مقابله با کرونا در شهرستان‌های پُرخطر فارس

در هشتاد و نهمین نشست ستاد مدیریت بیماری كووید 19، وضعیت شهرستان‌های پر خطر استان فارس در دوره شیوع كرونا تحلیل و بررسی شده و بر اهمیت برنامه‌ریزی مسئولان برای پیشگیری از شیوع این ویروس تأكید شد.

به گزارش ایكنا از فارس، هشتاد و نهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 11 خردادماه برگزار شد كه در آن ضمن بررسی وضعیت کرونا در شهرستان‌های پُرخطر استان فارس، بر اهمیت برنامه‌ریزی مسئولان ارشد شهرستان‌های استان برای پیشگیری از انتشار این بیماری تأكید شد.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این نشست ضمن بیان موارد مطرح شده در نشست روز گذشته با ستاد ملی مبارزه با کرونا، از اعضای کارگروه علمی کرونا ویروس در دانشگاه خواست تا بررسی وضعیت کرونا در شهرستان‌های پُرخطر استان را در اولویت دستور کار خود قرار دهد.

وی همچنین تشکیل نشست با مسئولان ارشد و مجموعه سلامت شهرستان‌های پر خطر استان فارس را از جمله نکات مورد تاکید در این زمینه برشمرد.

همتی در ادامه ضمن اعلام انجام یك‌هزار و ۴۶۱ مورد نمونه تست کرونا طی روز گذشته در فارس؛ آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، موارد مثبت قطعی و تجمعی مبتلایان در فارس و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در استان را ارزیابی کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشكی شیراز در حوزه کرونا ویروس با تأکید بر رعایت فاصله اجتماعی در مراکز پُرتردد و شستن مکرر دست‌ها در طول روز، از مردم خواست تا از تردد بی مورد در سطح شهر پرهیز کرده و در محیط کار و وسایل حمل و نقل عمومی، حتماً از ماسک استفاده کنند.

علت مرگ و میر و در فارس و دلیل افزایش موارد مثبت در شهرستان‌های پُرخطر استان نیز دیگر محورهای مورد بررسی در این نشست بود.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود پیرامون اهداف بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند.

نیما فداکار، مشاور معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز درباره وضعیت درمانی و روند خدمت‌رسانی به مراجعان در بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی درگیر با کرونا، گزارشی ارائه داد.

مصطفی ابراهیمی، رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست با بررسی وضعیت کرونا در فارس و استان‌های مجاور، گزارش اطلاعات ثبت شده در خصوص تعداد نمونه‌گیری‌های انجام شده در بیمارستان‌ها و مراکز ۱۶ ساعته شهرستان‌های استان را اعلام کرد.

لیلا هاشمی‌زاده، مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز گزارشی از آمار افراد بستری در استان و روند خدمت‌رسانی به مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های استان را ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha