فاصله‌گذاری اجتماعی؛ ضرورت غیرقابل انکار در مهار کرونا
کد خبر: 3901978
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷

فاصله‌گذاری اجتماعی؛ ضرورت غیرقابل انکار در مهار کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مشارکت مردمی و رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی را دو عامل مؤثر در مدیریت و پیشگیری از انتشار این ویروس اعلام کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 10 خردادماه در هشتاد و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در این دانشگاه با قدردانی از تلاش کارگروه‌های این ستاد از آغاز شیوع کروناویروس تاکنون، گفت: با توجه به بازگشایی و راه‌اندازی مجدد دانشگاه‌ها و همچنین تغییر ساعت ادارات، باید رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی در اولویت دستور کار سازمان‌های اجرایی قرار گیرد.

وی همچنین بر اهمیت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی و تأثیر آن در میزان آمار و شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور تأکید کرد و از اعضای ستاد مقابله با بیماری کروناویروس خواست تا اجرای صحیح مصوبه‌های این نشست با جدیت دنبال شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشكی شیراز در حوزه کرونا ویروس ضمن اعلام انجام هزار و ۳۴۶ مورد نمونه تست کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس، آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، موارد مثبت قطعی و تجمعی مبتلایان در استان و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس را به همراه دیگر اعضای این ستاد بررسی کرد.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز به بیان توضیحاتی درباره اقدامات مرتبط با اهداف بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند.

محمد حبیبی، مشاور رئیس دانشگاه و رییس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز دیگر عضو این نشست بود که گزارش اولیه‌ای در مورد نتایج ثبت داده‌ها در سامانه CORONA LAB در فارس ارائه داد و اعضای ستاد نیز با ارایه نظرات خود در این مورد به تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام
captcha