كرونا و فرصت‌هایی که برای دانشجویان بسیجی فراهم شد
کد خبر: 3901947
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹

كرونا و فرصت‌هایی که برای دانشجویان بسیجی فراهم شد

مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور شیراز به تشریح اقدامات این حوزه در مقابله با ویروس کرونا پرداخت و گفت: ضدعفونی و گندزدایی مناطق حاشیه‌ای، اجرای رزمایش کمک مؤمنانه توسط دانشجویان، تهیه و تولید محتوا‌های آموزشی مقابله با کرونا در فضای مجازی، ارائه مشاوره‌های رایگان و ... از جمله اقدامات طی ایام کرونا بوده است.

به گزارش ایكنا از فارس، علی‌رضا نیک‌جو، مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور شیراز امروز، 10 خردادماه در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات این حوزه در مقابله با ویروس کرونا پرداخت و گفت: هر ساله در ایام اسفند و فروردین دانشجویان بسیجی خود را برای حضور در اردوهای جهادی و همچنین برنامه‌ریزی برای برگزاری اردوهای راهیان‌نور آماده می‌کنند، اما امثال با توجه به شرایط ایجاد شده برای کشور و شیوع ویروس کرونا، برای عدم ایجاد ابتلای دانشجویان به ویروس اردوهای راهیان‌نور و برخی اردوهای دانشجویی و همچنین برنامه‌های اعتکاف دانشجویی لغو شد.

وی افزود: لغو برنامه‌های بسیج دانشجویی و برنامه‌هایی مانند اردوهای راهیان‌نور و اعتکاف دانشجویی فرصتی را فراهم آورده تا برنامه‌های بسیج دانشجویی و دانشجویان انقلابی و جهادی متمرکز به جبهه مقابله با کرونا شود. در همین راستا بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور نیز همراه با دیگر رده‌ها در ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان فارس مشغول به این امر شد.

نیك‌جو با بیان اینكه ضد عفونی و گندزدایی مناطق حاشیه شهر  شیراز در 4 نوبت و هر سری به‌مدت 6 ساعت با استعداد نیروی هر نوبت 10 نفر با استفاده از دستگاه‌های گندزدایی و ضدعفونی انجام شد، گفت: یک نوبت ضدعفونی در مناطق آلوده اعلامی از سوی وزارت بهداشت نیز صورت گرفته است.

مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور شیراز بیان كرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص کمک مؤمنانه در ماه مبارک رمضان بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور شیراز در این عرصه ورود جدی كرد که منجر به توزیع 210 بسته غذایی در بین نیازمندان و مستمندان حاشیه شهر شیراز توسط بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور شیراز شد.

وی با بیان اینكه تعداد 30 بسته بین خانواده دانشجویان نیازمند دانشگاه پیام‌نور شیراز توزیع شده است، گفت: ارزش ریالی بسته‌های توزیع شده مبلغ دویست میلیون ریال بوده که توسط دانشجویان بسیجی، خیران، بسیج دانشجویی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تهیه شده بود.

مسئول ستاد راهبری بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور فارس، همچنین راه‌اندازی پویش مجازی در خانه بمانیم و تهیه و تولید و توزیع محتوای آموزشی مقابله با کرونا در فضای مجازی استان فارس را از دیگر اقدامات بسیج دانشجویی این دانشگاه در مقابله با کرونا برشمرد.

وی گفت: اطلاع‌رسانی عمومی با هدف مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا به دانشجویان توسط مرکز رسانه و فضای مجازی بسیج دانشجویی در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه کانال های بسیج دانشجویی از دیگر اقدامات بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور شیراز در راستای مبارزه با بیماری کرونا بوده است.

ایجاد گروه مشاوران جهادی توسط مرکز مشاوره میثاق و ارائه خدمات مشاوره‌ای از طریق فضای مجازی و تماس‌های تلفنی، همکاری دانشجویان جهادگر با ستاد کرونا در بسیج دانشجویی فارس و انجام اموری مانند تب‌سنجی مسافران در ورودی‌های شهر شیراز از دیگر اقدامات در مقابله با کرونا، تهیه شابلون فاصله‌گذاری اجتماعی و ایجاد فاصله مناسب مطابق با پروتکل‌های وزارت بهداشت در اماکن عمومی مهم از قبیل دستگاه‌های عابر بانک، بانک‌ها، سوپرمارکت‌ها و نانوایی‌ها از دیگر مواردی بود كه نیك‌جو از آن‌ها یاد كرد.

مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور شیراز با بیان اینكه سپاه و بسیج همچون سایر بحران‌ها بازهم در میدان عمل و در کنار دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با ویروس کرونا تلاش می‌کند، گفت: با توجه به دستور فرمانده معظم کل قوا در مورد همت سپاه و بسیج برای شکست بیماری ناشی از شیوع ویروس کرونا بسیج دانشجویی تمامی امکانات خود را بسیج کرده است.

انتهای پیام
captcha