اوقاف فارس فرار مالیاتی ندارد
کد خبر: 3901933
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

اوقاف فارس فرار مالیاتی ندارد

مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به مباحث مطرح شده در برخی از جلسات مبنی بر فرار مالیاتی این اداره‌كل گفت: چنین چیزی اصلاً صحت ندارد و هیچ فرار مالیاتی نداریم.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 10 خردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به مباحث مطرح شده در برخی از جلسات مبنی بر فرار مالیاتی این اداره‌كل گفت: چنین چیزی اصلاً صحت ندارد و اصلا‌ً این‌گونه نیست و اداره‌كل اوقاف هیچ‌گونه فرار مالیاتی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه اداره‌کل اوقاف فارس مفاصا حساب سالیانه را که می‌‌گیرد و به اداره امور مالیاتی ارائه می‌دهد، گفت: در واقع با این اقدامات حساب و کتاب موقوفات استان را شفاف‌سازی می‌کنیم.

موسوی ادامه داد: اگر موقوفه‌ای هم از این كار سرباز زند و هزینه و درآمد را اعلام نکند، مشمول مالیات می‌شود کما اینکه سال‌های گذشته در برخی از موقوفات تا مبلغ یک میلیارد، هفتصد میلیون و ششصد میلیون تومان نیز جریمه مالیاتی داشته‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس تأكید كرد: هر ساله، مفاصا حساب با توجه به اظهارنامه مالیاتی است که این مفاصا حساب را سالیانه به اداره امور دارایی می‌دهیم و درآمد و هزینه موقوفات محاسبه می‌شود.

انتهای پیام
captcha