فعالیت‌های سوادآموزی فارس از سر گرفته شد
کد خبر: 3901574
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳

فعالیت‌های سوادآموزی فارس از سر گرفته شد

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: هم‌زمان با آغاز مجدد فعالیت بیشتر صنوف و دستگاه‌ها در کشور، فعالیت‌های آموزشی سوادآموزی نیز از ابتدای خردادماه جاری در فارس از سر گرفته شد.

به گزارش ایكنا از فارس، بهزاد نوروزی چگینی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس امروز، 7 خردادماه در جلسه کمیته بهبود کیفیت سوادآموزی استان، ضمن اشاره به مشکلات و موانعی که با  بروز بیماری کرونا سد راه انجام فعالیت‌های آموزشی و برگزاری کلاس‌های حضوری سوادآموزی در فارس شد، گفت: آموزش مجازی نقش مؤثری در پیشبرد امر آموزش داشت و سوادآموزی فارس نیز با راه‌انداز پویش آموزش سوادآموزی (پاس) توانست مانع تعطیلی و به تأخیر افتادن فعالیت‌های آموزشی در این حوزه شود.

وی افزود: با توجه به اجرای صحیح مقررات و پروتکل‌های وزارت بهداشت و آغاز فعالیت مجدد اغلب صنوف و دستگاه‌ها از خردادماه جاری، فعالیت‌های آموزشی در سوادآموزی نیز از اول خردادماه و با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شد.  

نوروزی گفت: کلاس‌های سوادآموزی که بیش از 40 درصد مدت دوره آموزشی خود را گذرانده‌اند و فرایند آموزش آن‌ها به طرق مختلف مجازی و غیرحضوری استمرار داشته است در صورتی‌ که بتوانند تا پایان خردادماه فرایند آموزش را به اتمام برسانند، می‌توانند نسبت به برگزاری امتحانات پایانی با رعایت ضوابط و پروتکل‌های وزارت بهداشت و فاصله‌گذاری اجتماعی اقدام كنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: این قبیل کلاس‌ها باید به‌گونه‌ای برگزار شود که تا 20 تیرماه تعیین تکلیف شده و نتایج برگزاری امتحانات آن‌ها نیز در سامانه سوادآموزی ثبت شود.

وی درباره کلاس‌های طرح سوادآموزی اتباع، موضوع توافق‌نامه کمیساریای عالی پناهندگان نیز گفت: این کلاس‌ها باید تا دهم دی‌ماه 98 به پایان می‌رسیدند و اکنون نیز باید اتمام یافته تلقی شوند و هر نوع تغییری در نتایج قبولی آن ممنوع است.

انتهای پیام
captcha