ضرورت پیش‌بینی تدابیر لازم برای اوج گرفتن کرونا در فصل پاییز
کد خبر: 3901543
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

ضرورت پیش‌بینی تدابیر لازم برای اوج گرفتن کرونا در فصل پاییز

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه تمام ویروس‌ها خود را در فصل پاییز نشان می‌دهند، گفت: باید تدابیر لازم برای اوج گرفتن دوباره كرونا ویروس در فصل پاییز اندیشیده شود.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 7 خردادماه در هشتاد و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در این دانشگاه گفت: مردم باید با رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی بدانند که تمامی ویروس‌ها، خود را در فصل پاییز نشان می‌دهند و باید تدابیر لازم در این زمینه برای دوباره اوج گرفتن كرونا ویروس اندیشیده شود.

وی با قدردانی از تلاش بی‌وقفه و مجاهدانه مسئولان آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس در فارس برای انجام نمونه‌گیری حتی در روزهای تعطیل از آغاز شیوع کروناویروس تاکنون، گفت: تلاش مسئولان امور آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا در بخش‌های خصوصی و دولتی استان در کشور کم‌نظیر است، دست‌اندرکاران این حوزه در بحران کرونا مجموعه سلامت را یاری کرده و در راستای توسعه سلامت عمومی گام‌های ارزنده‌ای برداشتند.

لطفی از اعضای ستاد مقابله با بیماری کروناویروس خواست تا اجرای صحیح مصوبه‌های این نشست با جدیت دنبال شود و بر استفاده عمومی از ماسک در مترو، اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی تأکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در ادامه ضمن اعلام انجام یك هزار و ۲۸۶ مورد نمونه تست کرونا طی روز گذشته در فارس، به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، موارد مثبت قطعی و تجمعی مبتلایان در فارس و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در استان پرداخت.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز به بیان توضیحاتی درباره اقدامات مرتبط با اهداف بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند و مقرر شد تا با توجه به راه‌اندازی سیستم حمل و نقل عمومی، معاونت غذا و داروی دانشگاه برای توزیع ماسک در مترو و ایستگاه‌های اتوبوسرانی شهری هماهنگی لازم را با سازمان صمت انجام دهد.

انتهای پیام
captcha