مجلس شجاع نیاز جدی ملت ایران است
کد خبر: 3901533
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴

مجلس شجاع نیاز جدی ملت ایران است

نماینده مردم شیراز و زرقان با تأکید بر اینکه امروز یک مجلس شجاع نیاز جدی ملت است، گفت: نیازمند مجلسی هستیم که برابر انفعال، وادادگی‌ها، عقب‌گردها و رفتارهایی که منطبق بر اهداف بزرگ ملت ایران نیست بایستد.

به گزارش ایكنا از فارس، ابراهیم عزیزی، منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، امروز، 7 خرداد ماه در جمع خبرنگاران گفت: نیازمند مجلسی هستیم که برابر انفعال، وادادگی‌ها، عقب‌گردها و رفتارهایی که منطبق بر اهداف بزرگ ملت ایران نیست بایستد؛ لذا امروز یک مجلس شجاع نیاز جدی ملت است که امیدواریم چنین شاخصه‌های ارزنده‌ای را در مجلس یازدهم شاهد باشیم.

وی با اشاره به آغاز به‌كار مجلس یازدهم از امروز گفت: امروز مجلس یازدهم آغاز به كار می‌كند؛ مجلسی که مردم برای حل مشکلات کشور امید بسیاری به آن بسته‌اند.

عزیزی با تأكید بر اینكه بی‌گمان مجلس یازدهم فرصتی برای خدمت به مردم و تحقق وعده‌های انقلاب خواهد بود، اگر نمایندگان در تصویب طرح‌ها و لوایح و رویکردها، اصل خدمتگزاری را همواره مورد توجه خود قرار دهند، گفت: مجلس یازدهم قطعاً نقش ارزنده‌ای در امیدواری مردم به نظام اسلامی نیز ایفا خواهد کرد؛ مجلسی که با استفاده از ظرفیت‌های کلان و نگاه‌های دوراندیشانه و غیر احساسی، این امکان برایش بیش از پیش فراهم است.

اولویت قرار دادن منافع مردم

وی بیان كرد: مجلس یازدهم با اولویت قرار دادن منافع مردم بر منافع گروهی و جناحی می‌تواند رایحه خوش خدمت را به مشام ولی‌نعمتان اصلی انقلاب یعنی مردم برساند که البته لازمه تحقق چنین امری، نگاه خدمتگزارانه است نه نگاه منفعت‌طلبانه و خودخواهانه.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان كرد: بی‌گمان اگر ما در مجلس یازدهم به موضوعاتی که منافع مردم در آن لحاظ شده بپردازیم، شاهد همان تحولی می‌شویم که در شعارها پیش از این بیان شده است.

وی گفت: جدا از نقش مردم در انتخاب نمایندگان شایسته و کارآمد پیش از انتخابات، مجلس یازدهم نیاز به نمایندگانی شجاع، انقلابی، آشنا به ساختارهای قانونی و مطالبه‌گر دارد؛ چنین مجلسی قطعاً خالق شرایط خواهد بود نه مخلوق آن.

عزیزی با اشاره به نام‌گذاری سال نیز گفت: در سال جهش تولید یکی از انتظارات بجای مردم از مجلس یازدهم ایجاد فضایی سالم و شایسته‌سالارانه برای انتخاب مدیرانی شجاع و با لیاقت است؛ مدیرانی که قدرت ریسک و حمایت از صنعت و اشتغال را در وجود خود فی نفسه داشته باشند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تأكید كرد: بی‌تردید ترمیم و اصلاح قوانین تاریخ گذشته و ناکارآمد نیز یکی از وظایف مهم مجلس یازدهم است که تحقق این امر علاوه بر صلاحیت علمی نمایندگان، نیاز به دغدغه‌مندی وکلای ملت و دلسوزی آنها نسبت به منافع ملی و مردم است.

اصلاح و بازآفرینی قوانین

عزیزی همچنین گفت: ذکر این نکته نیز لازم است که اگر قوانین در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... کارآمدی بود، نباید امروز شاهد پدیده‌های خطرناک و نگران‌کننده‌ای چون رکود و بیکاری، تعطیلی کارخانه‌های بزرگ، رشد حاشیه‌نشینی در کلان‌شهرها، افزایش فاصله طبقاتی و آسیب‌های اجتماعی می‌بودیم؛ لذا اصلاح و بازآفرینی قوانین یک اصل مهم برای مجلس یازدهم خواهد بود.

وی یادآور شد: جدا از موارد مذکور باید گفت حق نمایندگی را مردم به وکلای خود برای خدمت به نظام و انقلاب و کشور اعطا می‌کنند اما گاهی امر بر برخی مشتبه می‌شود که این حق از ابتدا متعلق به آنان بوده؛ لذا امیدوارم در این مجلس که قاطبه آن را نیروهای ارزشی، دلسوز و انقلابی تشکیل داده‌اند، روحیه ارباب و رعیتی هیچ محلی از اِعراب نداشته باشد.

عزیزی با بیان اینكه از دل یک انتخاب صحیح، مجلسی کارآمد، مردمی، شجاع، حق‌مدار و حق‌محور به وجود می‌آید، گفت: چنین مجلسی زمینه رشد و شکوفایی کشور را فراهم می‌کند و غیر از این نباید دل به چیز دیگری برای حل مشکلات بست.

انتهای پیام
captcha