نتایج مرحله استانی جشنواره نوجوان سالم در فارس اعلام شد
کد خبر: 3901414
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱

نتایج مرحله استانی جشنواره نوجوان سالم در فارس اعلام شد

طبق اعلام رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس، پس از داوری 2 هزار نمونه از آثار ارسالی به دبیرخانه استانی جشنواره نوجوان سالم، 547 اثر موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم این جشنواره در فارس شدند.

به گزارش ایكنا از فارس، لیلا نورافشان، رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس امروز، 6 خردادماه در جمع خبرنگاران گفت: از رسالت‌های اصلی اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، بروز خلاقیت‌ها و توانمندسازی همه جانبه دانش‌آموزان، اولیا وکارکنان در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: در همین راستا نهمین دوره جشنواره نوجوان سالم و هفتمین دوره جشنواره ابتکارات و خلاقیت‌های مدرسه‌ای با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در همه مدارس استان برگزار شد.

نورافشان با تأکید بر نقش دانش‌آموزان، والدین و کارکنان در برگزاری این جشنواره، گفت: به‌منظور اجرای بهتر این جشنواره در ابتدا ضمن ارسال بخش‌نامه به کلیه مناطق و شهرستان‌ها، نسبت به تهیه و توزیع پوستر در بین مدارس استان اقدام شد.

وی گفت: در مجموع 150 هزار اثر از سراسر استان فارس به ادارات مناطق و شهرستان‌ها ارسال شد که 2 هزار نمونه از این آثار به مرحله استانی راه یافتند و پس از داوری این آثار در مرحله استانی، 81 اثر موفق به کسب رتبه اول، 191 اثر رتبه دوم، 275 اثر نیز رتبه سوم را به دست آوردند و یک هزار و 198 اثر نیز به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس بیان كرد: به‌دلیل همزمانی برگزاری این جشنواره با شیوع ویروس کرونا، ضمن درج تصاویر مقام‌آورندگان این جشنواره در وبلاگ کانون یاریگران زندگی استان به آدرس http://kanonyaregharan98.blogfa.com، از  صاحبان آثار برگزیده و حائز مقام نیز به‌صورت غیر حضوری تقدیر خواهد شد.

به گفته نورافشان، دانش‌آموزان در این جشنواره در رشته‌های مقاله‌نویسی، ایده‌پردازی، فیلم کوتاه داستانی، فیلم کوتاه پویانمایی، تئاتر و نمایش، عکاسی، روزنامه دیواری، نرم‌افزار چندرسانه‌ای، نقاشی، نقاشی ایرانی، نقاشی گرافیک و انشاء ابتدایی شرکت کرده‌اند.

وی افزود: والدین در بخش مقاله و ایده‌پردازی و فرهنگیان استان نیز در بخش ابتکارات و خلاقیت‌های مدرسه‌ای در قالب مقاله، ایده‌پردازی و ابتکارات مدرسه‌ای شامل الگوها و فنون تدریس، محصولات و منابع کمک آموزشی، پروژه‌های ابتکاری پیشگیری و اقدام‌پژوهی شرکت کردند.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس افزود: بخش ویژه‌ای نیز با عنوان کانون «یاریگران زندگی» مخصوص اعضای کانون‌های یاریگران زندگی در مدارس پیش‌بینی و آثار دریافتی در این بخش به‌صورت مجزا داوری شد.

نورافشان همچنین گفت: ادارات شهرستان‌ها و مناطق بر اساس نتایج کسب شده و کمیت و کیفیت فعالیت‌ها در این حوزه ارزیابی می‌شوند.

انتهای پیام
captcha