تكمیل مركز فرهنگی سعدیه تا دو ماه آینده
کد خبر: 3901347
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

تكمیل مركز فرهنگی سعدیه تا دو ماه آینده

استاندار فارس، زمان تكمیل و بهره‌برداری مركز فرهنگی مجموعه سعدیه را با توجه به پیشرفت موجود، دو ماه آینده اعلام كرد و گفت: احداث این مركز در جذب گردشگران داخلی و خارجی مؤثر خواهد بود.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 6 خردادماه در حاشیه بازدید از طرح مرکز فرهنگی در دست احداث مجموعه سعدیه گفت: این مرکز فرهنگی و هنری با مساحتی بالغ بر دو هزار و هفتصد متر مربع و با دارا بودن فضای مناسب برای فعالیت‌های مختلف فرهنگی یکی از طرح‌های فاخر فارس به شمار می‌رود.

وی با بیان اینكه با بهره‌برداری از این مركز فرهنگی گام مؤثر در جذب گردشگران داخلی و خارجی برداشته خواهد شد، افزود: این طرح به‌صورت سرمایه‌گذاری ( BOT) و با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال تا دو ماه آینده تکمیل خواهد شد.

اجرای بزرگترین طرح فرهنگی كشور در شیراز

رحیمی همچنین در حاشیه بازدید از طرح موزه منطقه‌ای و باغ مشاهیر شیراز نیز با بیان اینکه این طرح بزرگ‌ترین طرح فرهنگی کشور به شمار می‌رود، گفت: با توجه به جایگاه گردشگری و فرهنگی مجموعه حافظیه، احداث این طرح شصت و سه هزار متری ضروری بود که در معرفی فرهنگ فاخر فارس نقش موثری خواهد داشت.

وی افزود: این طرح به روش (BOT)  در حال اجراست اما به دلیل مشکلات اعتباری، سرعت اجرایی کندی داشته اما با توجه به پیشرفت فیزیکی موجود امکان بهره‌برداری از آن تا سال 1400 وجود دارد.

نماینده عالی دولت در استان فارس یادآور شد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی پیش‌بینی شده، مشکلات اعتباری این طرح برطرف خواهد شد و این طرح فرهنگی و اقتصادی در جذب توریست و رونق گردشگری نقش بسزایی خواهد داشت.

استاندار فارس، اشتغال‌زایی و ایجاد زنجیره اقتصادی را از جمله کارکردهای طرح‌های فرهنگی دانست و گفت: اشتغال‌زایی غیر مستقیم این طرح‌ها در رونق اقتصادی استان نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام
captcha