مستند «عبدالله» منبع موثقی برای تحقیق در خصوص زندگی شهداست
کد خبر: 3901067
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱

مستند «عبدالله» منبع موثقی برای تحقیق در خصوص زندگی شهداست

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به ساخت مستند «عبدالله» از زندگی سردار بی‌سر مدافع حرم، شهید عبدالله اسكندری گفت: ثبت چنین آثار فرهنگی- مذهبی می‌تواند منبع موثقی برای تحقیق در خصوص زندگی شهدا در استان باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید فارس، سردار یدالله بوعلی، جانشین فرمانده سپاه فجر فارس امروز، 3 خردادماه در آیین ضبط آخرین سکانس مستند تلویزیونی «عبدالله» درباره زندگی سردار بی‌سر مدافع حرم، شهید عبدالله اسكندری گفت: ثبت چنین آثار فرهنگی- مذهبی می‌تواند منبع موثقی برای تحقیق در خصوص زندگی شهدا در استان باشد و این آثار در انتقال فرهنگ شهادت به آیندگان نقش موثر و تأثیرگذاری دارند.

وی در خصوص نقش شهدا در جامعه نیز اظهار کرد: افرادی که به شهادت نائل می‌شوند در شمار کسانی هستند که ویژگی‌های معنوی و معنایی بسیار زیادی داشته‌اند و از این‌رو است که شهدا افرادی خدایی بودهاند.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس همچنین اقدام صدا و سیمای مرکز فارس در تولید مستند عبدالله را اقدامی انقلابی و قابل تحسین عنوان کرد و گفت: ساخت مستند «عبدالله» با توجه به ابعاد شخصیتی این شهید والا مقام در مسیر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، شهدای جنگ تحمیلی و اشاعه فرهنگ شهادت بی بدیل است.

سیدتقی سهرابی، مدیرکل صداو سیمای فارس نیز در ادامه این مراسم، همزمانی این امر با روز شهادت شهید اسکندری و آغاز چهلمین سال دفاع مقدس و سوم خرداد روز آزادی خرمشهر را موضوعی قابل تامل و جذاب برای دست‌اندرکاران تولید این مستند، خانواده و همرزمان این شهید گرانقدر دانست.

وی با اشاره به اینکه دستور ساخت این مستند را رئیس سازمان صدا و سیما در سفر به شیراز و دیدار با خانواده این شهید والا مقام صادر کرده است، افزود: زندگی پر فراز و نشیب این سردار سر افراز در کنار خدمات زیاد ایشان به انقلاب و دفاع مقدس و مردم استان فارس در کنار پیگیری مدیران ارشد صدا و سیما برای تولید اثری فاخر کار را برای دست‌اندرکاران سخت کرد و اینک شاهد به ثمر نشستن کاری پژوهش‌محور هستیم که همه شاخصهای یک کار تلویزیونی ارزشمند و ماندگار را دارد.

سهرابی گفت: در این کار تلویزیونی که همزمان با تصویربرداری صحنه‌ها در ایران و سوریه تدوین آن هم به‌صورت موازی انجام شده است، برنامه‌سازان صدا و سیمای فارس نگاهی هم به پیشینه دینی فارس و شیراز که مهد پرورش بزرگانی چون شهید اسکندری بوده، داشته‌اند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس، مدت زمان در نظر گرفته برای این برنامه را ۱۲۰ دقیقه و محل ضبط آن را ایران و مناطق جنگی کشور سوریه اعلام و اظهار امیدواری کرد که این مركز پس از این کار بتواند با پشتیبانی و حمایت مردم و مسئولان استان کارهای مشابه برای سایر شهدای گرانقدر استان را کلید بزند.

سهرابی، شهدا را از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت ملت ایران توصیف کرد و گفت: در ۵ سال گذشته بیش از ۲۵ مستند از زندگی شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم در تلویزیون و ده‌ها نمایش رادیویی با موضوع ایثار، جهاد و شهادت و کارهای ارزشمندی در بخش موسیقی و سرود و همچنین فضای مجازی رسانه استانی تولید و پخش شده و تولید برنامه‌های رسانه‌ای با این موضوع همچنان در دستور کار قرار دارد.

علی‌رضا اسکندری، فرزند شهید عبدالله اسکندری نیز در این جلسه با تشکر از صدا و سیمای مرکز فارس در خصوص تهیه مستند زندگی نامه آن شهید گفت: این مستند اثری فاخر و قابل اتکا در حوزه دفاع مقدس است.

وی اضافه کرد: اینکه  مستند عبدالله همزمان با سالروز شهادت این شهید مدافع حرم به نقطه پایانی رسید نشان از اهمیت و همت مدیران صدا و سیما مرکز فارس در به هدف رساندن این مستند بود.

اسکندری اضافه کرد: در بازدیدی که از پشت صحنه این اثر داشتم شاهد حساسیت ویژه عوامل این اثر در راستای تولید اثری فاخر و در شأن شهدا بودم.

وی با تأکید بر اینکه ساخت مستندهای فاخر نظیر مستند عبدالله اثر ماندگار خواهد بود، یادآور شد: فرهنگ ایثار و شهادت که مورد تاکید مقام معظم رهبری است با تولید محصولات فرهنگی نظیر مستندهای فاخر دفاع مقدس اشاعه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha