حماسه‌ آزادسازی خرمشهر موجب افزایش انسجام ملی و کاهش قوم‌مداری در ایران شد
کد خبر: 3900829
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۵

حماسه‌ آزادسازی خرمشهر موجب افزایش انسجام ملی و کاهش قوم‌مداری در ایران شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر در سال‌های اول جنگ تحمیلی در فرهنگ و جامعه ایرانی آثار قابل توجهی برجای گذاشته است، گفت: حماسه‌ آزادسازی خرمشهر موجب افزایش انسجام ملی و کاهش قوم‌مداری در ایران شد.

به گزارش ایکنا از فارس، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس شامگاه جمعه، 2 خردادماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر گفت: سالروز آزادسازی خرمشهر با درس مقاومت و ایستادگی، باعث افزایش انسجام ملی و فرهنگی ملت ایران شده و افراد جامعه را در یک صف واحد قرار داده است.

وی با بیان اینکه یوم‌الله سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر، حماسه جاویدان و بی‌‌نظیر تاریخ ایران، گویای مقاومت و پایداری ملت ایران اسلامی است، گفت: حماسه‌ای که در تاریخ ثبت شد تا همگان بدانند مردم ایران ملتی هستند که در پای آرمان‌ها همواره انسجام و شجاعت دارند، همانگونه که امام راحل درباره فتح خرمشهر فرمودند«فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش‌های اسلامی است، خرمشهر شهر لاله‌های خونین است. خرمشهر را خدا آزاد کرد».

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: آزادسازی خرمشهر در سال‌های اول جنگ تحمیلی به فراخور اهمیت آن در فرهنگ و جامعه ایرانی آثار قابل توجهی برجای گذاشته است.

وی تأکید کرد: عملیات بیت‌المقدس برای آزادسازی خرمشهر، درس مقاومت و از خودگذشتگی و تحمل مصائب را به افراد جامعه آموخت و باعث افزایش انسجام ملی و فرهنگی و کاهش قوم‌مداری و تضادهای مذهبی شده و همه افراد یک جامعه را در یک صف واحد قرار داد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس ادامه داد: از طرف دیگر این امر موجب می‌شود که نسل جدید از قهرمانان و مدافعان جنگ الگو گرفته و جامعه به این وسیله برای آینده خود مدافع، تربیت می‌کند.

سهرابی اضافه کرد: همچنین این حماسه موجب آشکار شدن فداکاری، ابهت و صلاحیت یک ملت در نزد ملل دیگر شده و خود موجب بازدارندگی تحرکات دشمن خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: اهالی فرهنگ، ادب و هنر نیز در این مقوله بیش از پیش به تولیدات آثار پرداخته و ارائه فعالیت کنند و جشنواره‌های فرهنگی ـ هنری نیز در این خصوص بیشتر به شاخص‌های محتوایی بپردازند.

انتهای پیام
captcha