اقامه نماز عید فطر تنها در فضای باز مساجد و حسینیه‌های محلات فارس
کد خبر: 3900826
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۰

اقامه نماز عید فطر تنها در فضای باز مساجد و حسینیه‌های محلات فارس

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس با بیان اینکه امسال اقامه نماز عید فطر تنها در فضای باز مساجد و حسینیه‌های محلات امکان‌پذیر است، گفت: در صورت فراهم نبودن شرایط جهت پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا برای اقامه نماز عید فطر در فضای مسقف و مصلاهای بزرگ، این کار انجام نخواهد شد.

حجت‌الاسلام یوسف سلمان‌زاده، رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به در پیش رو بودن عید سعید فطر، از برگزاری نماز این عید در مساجد محلات در سطح استان خبر داد.

وی افزود: اقامه نماز عید سعید فطر در فضای باز مساجد و حسینیه‌های محلات با رعایت فاصله یک متر و ضوابط بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، دستکش، مهر و سجاده شخصی بلامانع است.

سلمان‌زاده ادامه داد: در صورت فراهم نبودن شرایط جهت پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا برای اقامه نماز عید فطر در فضای مسقف و مصلاهای بزرگ، این کار انجام نخواهد شد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس تأکید کرد: اجرای تمام پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در مساجد و حسینیه‌ها الزامی است و باید به این موارد حتماً توجه ویژه شود.

یادآور می‌شود، پیش از  این نیز حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس اعلام کرده بود که نماز عید در مساجد محلات با جمعیت كم و با رعایت پروتكل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود و امسال به دلیل شیوع كرونا، اقامه نماز عید فطر را به‌صورت اجتماع‌‌ بزرگ مانند سال‌های گذشته در یک نقطه خاص نخواهیم داشت و مردم می‌توانند در مساجد محلات و فضاهای باز با رعایت مسائل بهداشتی نماز عید فطر را اقامه كنند.  

 

انتهای پیام
captcha