شیوع كرونا نباید كمك به زندانیان بی‌بضاعت را كمرنگ كند
کد خبر: 3900698
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۹

شیوع كرونا نباید كمك به زندانیان بی‌بضاعت را كمرنگ كند

امام جمعه فسا با اشاره به شرایط شیوع كرونا گفت: محدودیت‌های به وجود آمده به دلیل شیوع كرونا نباید ما را از برگزاری جشن گلریزان و كمك به زندانیان جرائم غیرعمد غافل كند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام حسین جمالی‌زاده، امام جمعه فسا عصر پنج‌شنبه، اول خردادماه در دیدار با رئیس كل دادگستری این شهرستان گفت: جشن گلریزان هر ساله ستاد مردمی دیه کشور به‌منظور آزادی زندانیان جرایم غیر عمد برگزار می‌شود اما امسال به لحاظ شرایط به وجود آمده، محدودیت‌هایی در این رابطه صورت گرفته است که این محدودیت‌ها نباید ما را از این مراسم معنوی غافل كند.

وی افزود: مسئولان برای این جشن از فضای مجازی و تبلیغات میدانی نهایت استفاده را ببرند و همچنین از چهره‌های خاص و افراد معتمد فیلم‌هایی با موضوع کمک و همیاری به زندانیان نیازمند تهیه و در گروه‌های مجازی منعکس كنند تا خیرینی که هر ساله در این امر مهم مشارکت می‌کنند، آگاهی یابند.

جمالی‌زاده بیان کرد: از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است که دولت‌مردان و مسئولان قضایی کشور از زندانیان بی‌بضاعت حمایت می‌کنند.

محسن رستگار، رئیس دادگستری فسا نیز در این دیدار گفت: مسئولان قضایی شهرستان تمام توان خود را در جهت مرتفع كردن مشکلات زندانیان جرایم مالی به کار گرفته‌اند و تلاش می‌كنیم تا جایی که قانون اجازه می‌دهد بتوانیم از معرفی افراد بی بضاعت مالی به زندان جلوگیری کنیم.

وی افزود: با برگزاری جشن گلریزان هر ساله تعدادی از زندانیان جرایم مالی از زندان آزاد می‌شوند و امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا جمع کردن خیرین و برگزاری این مراسم به‌صورت حضوری امکان‌پذیر نیست اما می‌توانیم از طریق رسانه‌ها و تبلیغات مجازی در این زمینه استفاده کنیم.

55 نفر از زندانیان فسا در انتظار كمك خیران

جلال زراعتی، رئیس زندان فسا نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در جهت آزادی زندانیان در سال گذشته بیان کرد و گفت: در سال ۹۸ تعداد ۶۶ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد با مبلغ 10 میلیارد و چهار صد و سی میلیون ریال کمک ستاد دیه مردمی و خیرین از زندان آزاد شدند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۵۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در زندان فسا به‌سر می‌برند که منتظر کمک و همیاری مسئولان و خیرین هستند .

رئیس زندان شهرستان فسا در پایان مبلغ کمک خیرین فسایی در سال گذشته در جشن گلریزان را یک میلیارد و نهصد میلیون ریال اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha