روزی كه فلسطین را بر سر زبان‌ها انداخت / پیروزی نهایی قطعی است
کد خبر: 3900694
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۱

روزی كه فلسطین را بر سر زبان‌ها انداخت / پیروزی نهایی قطعی است

دبیر جامعه روحانیت شیراز، روز قدس را بهترین وسیله برای آگاه‌سازی جهان از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه فلسطین دانست و گفت: روز قدس باعث شد كه قدرت پوشالی اسرائیل نابود شود و جهانیان فلسطین را بشناسند در حقیقت روز قدس قضیه فلسطین را بر سر زبان‌ها انداخت.

روزی خواهد رسید که بیت‌المقدس پیراهن عزت و اقتدار بر تن کند و نغمه خوش آزادیش در جهان بپیچد. روزی که شکوفه‌های امید و ایمان از تمام دیوارهای بیت‌المقدس آویزان شود و عطر خوش پیروزی همه جا را پر سازد. روزی که چشمان مسلمانان از اشک شادی لبریز شده و فروغش تمام دنیا را چراغانی می‌کند.

آن روزی که دل‌های مشتاق مسلمانان برگرد قبله اول خواهد گشت و نوای یکدلی مسلمانی سر داده خواهد شد، قطعاً فرا می‌رسد و قصه غصه‌ها و زجركشیدن‌های مسلمانان فلسطین پایان خواهد یافت.

روز قدس، روز خون است و حماسه، روز مقاومت است و ایثار، روز آزادگی و اقتدار و روز شهامت و شهادت است. در روز قدس جهان بار دیگر عجز و ناتوانی استکبار و قدرت و اقتدار مسلمانان را به چشم می‌بیند. بار دیگر دفتر ذلت‌بار شکست‌های پی در پی غاصبان اسرائیلی مرور می‌شود و فروغ پیروزی‌های همیشگی جوانان فلسطینی که با دست خالی در برابر بزرگ‌ترین غاصبان و ظالمان عالم ایستاده‌اند، چشم همه مسلمانان را روشن می‌کند.

امروز و در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان و روز قدس به سراغ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز رفتیم تا درباره اهمیت این روز مطالبی را بشنویم.

طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایكنا فارس در خصوص تأثیر روز قدس بر آگاه‌سازی جهانی بر مسئله فلسطین گفت: اشغال فلسطین توسط كشورهای ابرقدرت پوشالی جهان با یك برنامه‌ریزی دقیق انجام شد و برای آن یك كار ابر رسانه‌ای در جهان صوت گرفت كه همه كشورهای غربی با مدیریت پیر استعمار یعنی انگلیس برنامه‌ریزی كرده و فلسطین را اشغال كردند و یك كشور دیگر به نام اسرائیل ایجاد كردند و با همان قدرت رسانه‌ای كه در اختیار داشتند، بیش از 30 سال توانستند به‌گونه‌ای عمل كنند كه صدایی در ارتباط با اشغال فلسطین در جهان شنیده نشود.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و تأییدی كه امام راحل درباره مسئله فلسطین داشتند و اعلام فرمودند آخرین جمعه ماه رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شود، موجب شد تا ذهن‌ها به سمت قدس سوق پیدا كند و جهان آرام آرام متوجه جنایت بزرگی كه توسط غربی‌ها در منطقه خاورمیانه و فلسطین در حال وقوع بود، شود.

دبیر جامعه روحانیت شیراز، روز قدس را بهترین وسیله برای آگاه‌سازی جهان از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و غربی‌ها در منطقه فلسطین دانست و گفت: در واقع این روز باعث شد تا چهره حقیقی و واقعیت خون‌آشام اسرائیل به جهانیان نشان داده شود.

وی بیان كرد: اگر روز جهانی قدس نبود مانند 40 سال پیش، بسیاری از مردم دنیا حتی نمی‌دانستند فلسطین كجاست و چه جنایاتی در آنجا توسط غربی‌ها در حال رخ دادن است و فلسطین برای همیشه فراموش می‌شد و اسرائیل نیز با قدرت رسانه‌ای كه در اختیار داشت، به‌عنوان یك مجموعه قدرتمندی كه بر همه عالم تسلط پیدا كرده است، مطرح بود.

طاهری تأكید كرد: روز قدس باعث شد كه فتیله قدرت پوشالی اسرائیل پایین كشیده شود و جهانیان فلسطین را بشناسند نه فقط مسلمانان و علی‌رغم همه فشارهایی كه غربی‌ها می‌آورند، روز قدس قضیه فلسطین را بر سر زبان‌ها انداخت.

قدرت فضای مجازی را دریابیم

وی در ادامه با تأكید لزوم توجه بیشتر به روز قدس با توجه به شرایط کرونا و استفاده از فضای مجازی در این شرایط گفت: امروزه فضای مجازی در دنیا حرف اول را می‌زند و افكار جهانیان توسط فضای مجازی تغییر می‌یابد و با استفاده از همین فضای مجازی است كه دشمنان اسلام توانستند فعالیت‌های زیادی كرده و حتی شبهه‌هایی میان مردم جهان به خصوص جوانان ایجاد كنند.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز ادامه داد: در شرایط پیش‌آمده امسال به دلیل شیوع كرونا كه نتوانستیم راهپیمایی روز قدس داشته باشیم، اما می‌توانیم از فضای مجازی در این راستا بهره جوییم و قدس را به عنوان مسئله اول جهان اسلام و جهان بشریت به‌صورت گسترده در این فضا منتشر كنیم لذا جوانان كه نیروهای بالقوه جهان اسلام هستند و حتی جوانان كشورهای غیر مسلمان كه دغدغه آزادی و وضعیت فلسطین دارند، می‌توانند با اتحاد یكدیگر به این قضیه ورود كنند.

حركت یكپارچه‌ای در فضای مجازی برای قدس شكل گیرد

طاهری یادآور شد: اگرچه مركزیت فضای مجازی در اختیار ابرقدرت‌هاست اما وقتی یك حركت متحد و یكپارچه در جهان در فضای مجازی رخ دهد، كسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد پس می‌توانیم در همین شرایط بهترین استفاده را از فضای مجازی برای مطرح كردن قدس داشته باشیم و در هیچ زمانی نیز به این زیبایی نمی‌توانستیم از فضای مجازی بهترین استفاده را ببریم.

دبیر جامعه روحانیت شیراز در ادامه با اشاره به سوءاستفاده اسرائیل از وضعیت كرونایی در جهان برای تصویب معامله قرن و نقش روز قدس در این باره نیز گفت: اصولاً طرح معامله قرن از همان ابتدا یك طرح مرده و از پیش شكست خورده بوده است و این مسئله هم به دلیل حركت و نهضت مقاومتی است كه در منطقه وجود دارد.

وی ادامه داد: این چنین نیست كه اگر كلید طرح معامله قرن در بحرین كه خودش بالاترین آمار جرم و جنایت و سركوب افكار مردمش را دارد، زده شود، منجر به پیروزی خواهد شد. درست است كه در این منطقه یكسری كشورهای وابسته و نوكرصفت را دور هم جمع كردند و طرحی با عنوان معامله قرن با حضور آنان تصویب كردند اما این طرح از همان ابتدا هم یك طرح مرده بود و قطعاً به نتیجه نمی‌رسد.  

معامله قرن یك طرح مرده بود

طاهری اظهار كرد: واقعیت این است كه نظر مسلمانان منطقه و مردم آزاده جهان این است كه فلسطین باید در اختیار فلسطینیان باشد و در این كشور باید همه گروه‌ها و اقوام و ادیان مختلفی كه در آن وجود دارند، آزادانه زندگی كنند و این همان چیزی است كه مقام معظم رهبری فرمودند و باید همه فلسطینی‌های كه چه در داخل چه در خارج این كشور تبعید شده‌اند اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی كنار یكدیگر جمع شده و برای خودشان حكومتی تشكیل دهند كه به راحتی بتوانند در كنار هم زندگی كنند به همین دلیل است كه می‌گوییم طرح معامله قرن از پیش شكست خورده بود.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز با تأكید بر اینكه روز به روز مقاومت ملت‌های مسلمان افزایش پیدا می‌كند، گفت: یقیناً خواب اسرائیل و آمریكا و دشمنان برای خشكاندن ریشه اسلام تعبیر نخواهد شد و از همه ملت‌های مبارز و مقاوم نیز این انتظار است كه همان‌گونه كه از ابتدای طرح معامله قرن به میدان آمدند و مقاومت كردند و رنگ معامله قرن را در جهان بی‌رنگ كردند، به مبارزات خود در این راستا ادامه دهند.

وی با بیان اینكه قطعاً وعده‌ای كه مقام معظم رهبری چند سال پیش فرمودند كه اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید، محقق می‌شود، گفت: البته این روزها نشانه‌های فر وپاشی اسرائیل كاملاً مشهود است؛ زمانی اگر صدایی در یكی از كشورهای اروپایی بر علیه جنایات اسرائیل بلند می‌شد، برخورد قاطعی با آن می‌شد اما امروز وضع خیلی فرق كرده است و بیشتر از این‌ها هم خواهد شد.

طاهری با تأكید بر اینكه بهترین نقش روز قدس این است كه همان ذره بی‌رنگ معامله قرن را به باد دهد، گفت: با توجه به دستور ستاد ملی مبارزه با كرونا در روز جهانی قدس امكان راهپیمایی نداریم اما باید همگی گوش به سخنان و فرمان مقام معظم رهبری باشیم كه قرار است بعد از 40 سال برای نخستین بار در روز جهانی قدس سخنرانی كنند.

انتهای پیام
captcha