سرمایه‌گذاری اوقاف اردبیل در حوزه‌های مختلف
کد خبر: 3900412
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸

سرمایه‌گذاری اوقاف اردبیل در حوزه‌های مختلف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: سیاست‌های جدید سازمان اوقاف و امورخیریه استان اردبیل در سال جاری، ممنوعیت واگذاری عرصه و اعیان به صورت کلی می‌باشد و یکی از افق‌های پیش‌روی این سازمان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف می‌باشد.

سرمایه‌گذاری اوقاف اردبیل در حوزه‌های مختلفبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، ۳۱ اردیبهشت‌ماه، در جمع تعدادی از خبرنگاران، گفت: طبق سیاست‌های جدید سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، واگذاری هرگونه عرصه و اعیان مربوط به موقوفات ممنوع می‌باشد.
وی افزود: مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی این اداره کل، افزایش شاخص بهره وری موقوفات با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری و روش‌های دانش‌بنیان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل خاطرنشان کرد: درگام نخست تلاش و تاکید بر استفاده از دانش و توان نیرو‌ها و نخبگان بومی استان اردبیل است و تا جایی که ممکن است از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در این استان برای مشارکت در این امر مهم استفاده و از آن‌ها حمایت می‌کنیم.
ستوده ادامه داد: تاکنون جلسات متعددی با متقاضیان سرمایه‌گذاری در موقوفات برگزار شده است و علاوه بر این عملیات اجرایی چند مورد از این طرح‌ها به زودی آغاز خواهد شد.
وی گفت: با توجه به تنوع رقبات در حوزه موقوفات این استان طرح‌های متعدد و متنوع با کاربری‌های مختلف از جمله مسکونی تجاری صنعتی بهداشتی تولیدات زنجیره کشاورزی و صنایع تبدیلی می‌توان تعریف کرد.
ستوده بیان کرد: بخشی از منابع مالی این طرح‌ها از محل موقوفات و به‌عنوان آورده موقوفه و بقیه اعتبار مورد نیاز با سرمایه‌گذاری سایر موقوفات، تسهیلات سازمان اوقاف و یا بخش خصوصی تأمین می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل اظهار کرد: موقعیت‌های متعدد و ظرفیت‌های مناسبی به منظور سرمایه‌گذاری در موقوفات با کاربری‌های مختلف شناسایی شده و در صورت مراجعه علاقه‌مندان برای سرمایه‌گذاری، موارد را در اختیار قرار داده و در مسیر سرمایه‌گذاری نیز همراه و همکاری خواهیم داشت و در بحث مسکن برای نیازمندان با ادارات مرتبط در چگونگی شراکت زمین‌های مستعد مسکونی هماهنگی لازم را خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha