سنگ‌ تمام «امام حسنی‌ها» برای خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا
کد خبر: 3900227
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲

سنگ‌ تمام «امام حسنی‌ها» برای خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا

دبیر شورای هماهنگی جمعیت مردمی «امام حسنی‌ها» از توزیع بیش از 500 بسته معیشتی و بهداشتی و بیش از پنج هزار وعده افطاری میان خانواده‌های آسیب‌دیده از بحران کرونا در تهران و پنج استان دیگر خبر داد.

مصطفی عباسی دبیر شورای هماهنگی جمعیت مردمی «امام حسنی‌ها»مصطفی عباسی، دبیر شورای هماهنگی جمعیت مردمی «امام حسنی‌ها»، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: دو اقدام مهم به رسم همدلی در ماه مبارک رمضان انجام شد؛ در مرحله اول، 500 بسته معیشتی به همراه بسته بهداشتی، میان 500 خانواده نیازمند و آسیب‌دیده از بحران کرونا توزیع شد.

وی افزود: بعد از توزیع بسته، به رسم هر ساله به توزیع بسته‌های افطاری میان نیازمندان اقدام کردیم، به این منظور، با بهره‌گیری از ظرفیت خیران، بسته‌های افطاری موردنظر را به در منازل خانواده‌های آسیب‌دیده از بحران کرونا و نیازمندان، ارسال کردیم. پیش‌تر برنامه‌های افطاری به‌صورت متمرکز و در یک مکان انجام می‌شد، اما به‌منظور هدفمند کردن توزیع افطاری‌های مختلف، دوری از اسراف و کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت، حفظ کرامت نیازمندان در توزیع بسته‌های افطاری و مصرف بهینه از اقلام افطار تصمیم به ارسال بسته‌ها به منازل مورد نظر گرفته شد.

عباسی اظهار کرد: توزیع افطاری میان این خانواده‌ها، حداقل چهار وعده در ماه مبارک رمضان، از جمله در شب‌های قدر و شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) انجام شد. در هر وعده از توزیع افطاری، بیش از هزار خانواده در مناطق مختلف تهران و استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، لرستان و کرمان تحت پوشش قرار گرفتند؛ چراکه فعالیت‌های جمعیت «امام حسنی‌ها» تنها محدود به تهران نیست و در پنج استان دیگر کشور، حضور فعال دارد.  

دبیر شورای هماهنگی جمعیت مردمی «امام حسنی‌ها» در بخش دیگری از سخنان خود گفت: گروه‌های جهادی زیرمجموعه جمعیت مردمی «امام حسنی‌ها» پس از ماه رمضان به فعالیت‌های آموزشی، تربیتی و  عمرانی خود ادامه می‌دهند، از جمله اینکه یکی از گروه‌ها از امروز به مدت 10 روز در منطقه محروم بشاگرد مستقر می‌شود.  

وی با بیان اینکه این جمعیت مردمی در سال 94 شکل گرفت، ادامه داد: جمعیت «امام حسنی‌ها» متشکل از 30 گروه جهادی، خیریه خانوادگی و سازمان مردم‌نهاد است که هر کدام از این‌ها در ایام کرونا به کاری مشغول شده‌اند. هسته اصلی جمعیت، گروه جهادی خادمان وارثان زمین است که یازده سال سابقه فعالیت دارد و هفت سال در جنوب کرمان به خدمت مشغول بوده است.

عباسی یادآور شد: نزدیک 300 نفر در این جمعیت مردمی مشغول به فعالیت هستند که در نوع خود بی‌نظیر است و یکی از تجربه‌های خاص هم‌افزایی و کار مشترک میان گروه‌های جهادی، با نگاه معنوی به شمار می‌رود. آستان امامزاده اسماعیل(ع) در چیذر، مرکز فعالیت جمعیت است و تولیت محترم این آستان، پشتیبان و حامی معنوی اصلی مجموعه محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha