برگزاری نخستین دوره آموزش مجازی سواد رسانه‌ای ویژه طلاب سراسر كشور
کد خبر: 3899812
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
در فارس انجام می‌شود؛

برگزاری نخستین دوره آموزش مجازی سواد رسانه‌ای ویژه طلاب سراسر كشور

رئیس مركز فضای مجازی سپاه فجر فارس از برگزاری اولین دوره آموزش مجازی سواد رسانه‌ای با عنوان «ضیافت مجازی» ویژه طلاب سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدجعفر دوستدار، رئیس مركز فضای مجازی سپاه فجر فارس، امروز، 29 اردیبهشت‌ ماه در جمع خبرنگاران گفت: مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس طی تفاهم‌نامه‌ای با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، اولین دوره آموزش مجازی سواد رسانه‌ای را با عنوان «ضیافت مجازی» ویژه طلاب و خانواده‌های آن‌ها برگزار می‌کند.

وی با بیان اینكه ثبت‌نام این دوره در نیمه دوم ماه مبارک رمضان آغاز و هم‌اکنون در حال انجام است، افزود: امروزه با فراگیر شدن رسانه در کشور و مسئله‌ مهم فضای مجازی به‌عنوان رسانه پر مخاطب، زندگی جامعه شهری و روستایی را با دگرگونی و مشکل مواجه کرده است.

دوستدار ادامه داد: معاونت تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه فجر استان فارس با آگاهی از ضرورت‌های فوق شکل گرفته است تا بار تربیت کادر انقلابی و مجاهد در عرصه فضای مجازی برای انقلاب اسلامی را جامه تحقق بپوشاند.

رئیس مركز مجازی سپاه فجر با اشاره به راه‌اندازی نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی در استان فارس گفت: نسرا یا همان نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی با هدف ارتقای سواد رسانه‌ای عموم جامعه در استان فارس ایجاد و در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از اقشار مهم جامعه، طلاب و خانواده‌های آن‌ها هستند، مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس طی تفاهم‌نامه‌ای با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور این دوره آموزش مجازی سواد رسانه‌ای را برگزار خواهد كرد.

دوستدار، آخرین مهلت ثبت‌نام در این دوره را 4 خردادماه سال جاری اعلام كرد و گفت: این دوره طی روزهای 5 تا 15 خردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس، کلیات سواد رسانه، رسانه‌شناسی، آداب مصرف رسانه، از شایعه تا واقعیت، امنیت در فضای مجازی، جنگ نرم و تکنیک‌های آن، آسیب‌شناسی فضای مجازی و تفکر انتقادی در مواجهه با سواد رسانه را از جمله سرفصل‌های این دوره آموزش مجازی بر شمرد.

وی با اشاره به اینکه دوره سواد رسانه‌ای ضیافت مجازی از طریق سامانه آموزش مجازی برگزار می‌شود، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این دوره جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در دوره می‌توانند به آدرس www.savadrasane.ir/ziafatmajazi مراجعه كرده و مراحل گفته شده را انجام دهند.

دوستدار با بیان اینكه در پایان دوره با برگزاری آزمون آنلاین، به پذیرفته‌شدگان دوره گواهی اعطا می‌شود، گفت: از بین دریافت‌کنندگان گواهی دوره اول 500 هزار تومان کمک هزینه سفر زیارتی به مشهد مقدس برای یک نفر و 10 جایزه نفیس برای 10 نفر به قید قرعه اهدا می‌شود.

رئیس مركز فضای مجازی سپاه فجر در پایان گفت: در ادامه برنامه‌های آموزشی عمومی و تخصصی دیگر برای طلاب و سایر اقشار استان در دستور کار بوده و به‌صورت مجازی و حضوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha