تولید و توزیع روزانه 45 هزار ماسک
کد خبر: 3896373
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
امام جمعه زیرکوه خبر داد؛

تولید و توزیع روزانه 45 هزار ماسک

امام جمعه زیرکوه اعلام کرد:‌ این شهرستان در استان خراسان جنوبی، هم‌مرز با افغانستان است که در این روزها با همدلی و همت مؤمنانه به تولید روزانه 45 هزار ماسک و توزیع رایگان آن میان مردم مبادرت می‌ورزد.

در حال تکمیل/// تولید ۴۵ هزار ماسک در مرز افغانستانبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام غلامرضا مرتضی‌نیا، امام جمعه شهرستان زیرکوه(واقع در استان خراسان‌جنوبی) در حاشیه رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، در خصوص فعالیت‌های این شهرستان در مبارزه با ویروس کرونا، اظهار کرد: پیش از آغاز رزمایش در شهرستان موکبی با نام حضرت علی اصغر(ع) راه‌اندازی کردیم تا طی آن بتوانیم ضمن خدمت‌رسانی به مردم، مواد ضدعفونی کننده در بین آن‌ها توزیع و معابر شهر را ضدعفونی کنیم.

وی ادامه داد: شهرستان زیرکوه در استان خراسان جنوبی هم‌مرز با افغانستان است و ما ۱۵۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان داریم، از این رو این شهرستان یکی از نقاط کم برخوردار و محروم کشور است و پس از شیوع کرونا به شدت با مشکل کمبود مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش مواجه بودیم.

وی از توزیع ۱۱ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده بین مردم خبر داد و گفت: برای جبران کمبود ماسک و دستکش کارگاهی را راه‌اندازی کردیم و طی آن ۴۵ هزار ماسک تولید و به صورت رایگان در کل شهرستان توزیع شد. خوشبختانه این کار را باز هم ادامه دادیم و اکنون ماسک سه‌لایه هم تولید و به صورت رایگان توزیع می‌کنیم. همچنین از دیگر اقدامات ما تولید دستکش بود که اکنون به حدی به خودکفایی رسیده‌ایم که ارگان‌ها هم برای رفع نیازشان از ماسک و دستکش‌های تولید شده توسط کارگاه مردمی استفاده می‌کنند.

امام جمعه شهرستان زیرکوه در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل ستاد رزمایش مواسات پس از فرمایش رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان خبر داد و گفت: اولین اقدام ما در ستاد موضوع جلوگیری از موازی‌کاری‌ها بود و در این راستا سپاه پاسداران به عنوان دبیر ستاد منصوب شد و طی آن ابتدا افراد محروم و آسیب‌دیده شناسایی و پس از آن در سطح شهرستان و دیگر شهرها مکاتباتی برای با خیران برای جمع‌آوری کمک صورت گرفت. به این ترتیب در مرحله اول ۲۰۰ بسته معیشتی آماده و در بین محرومان توزیع شد.

وی از توزیع غذای گرم در کل شهرستان خبر داد و گفت: در همین راستا فرد خیری تقبل کرد که در کل شهرستان غذای گرم توزیع کند؛ در این راستا بخش زیادی از کار انجام شد و بخش دیگر در حال انجام است.

حجت‌الاسلام مرتضی‌نیا حضور ائمه جمعه را در این رزمایش اقدام مهم دانست و گفت: ائمه جمعه در سراسر کشور می‌توانند به عنوان محور عمل کنند زیرا هم با مسئولان در ارتباط هستند هم در جمع مردم حضور دارند، به این ترتیب ائمه جمعه می‌توانند پلی میان مردم و مسئولان باشند تا هم مشکلات را به خوبی شناسایی کنند و هم در راستای رفع این مشکلات نیروهای مختلف را با هم بسیج کنند، همچنین هنگامی که مردم می‌بینند امام جمعه و دیگر مسئولان در بین آن‌هاست و به آن‌ها کمک می‌کند بسیار خوشحال می‌شوند و انرژی و توان آن‌ها برای مقابله با مشکلات بسیار مضاعف می‌شود. این تجربه‌ای است که ما در بین مردم و حتی در روستاها آن را به خوبی احساس کردیم.

وی ادامه داد: به نظر من این رزمایش حرکتی است که باید آن را برای همیشه نگه داریم زیرا این تجربه ثابت کرد هنگامی که خود مردم پای کار بیایند و کمک کنند، مشکلات به راحتی حل می‌شود به خود مردم هم انرژی و توان مضاعفی برای مقابله و تحمل مشکلات پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha