برگزاری جشنواره قرآنی «رمضان‌ المبارک» در ارومیه
کد خبر: 3893936
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

برگزاری جشنواره قرآنی «رمضان‌ المبارک» در ارومیه

جشنواره قرآن رمضان‌المبارک (۱۴۴۱) به همت فرهنگسرای قرآن و عترت ارومیه برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره قرآنی رمضان‌المبارک در ارومیهبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، جشنواره قرآنی رمضان‌ المبارک (1441) به همت فرهنگ‌سرای قرآن و عترت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار می‌شود.

شرایط شرکت در این جشنواره به شرح زیر است:

هر کدام از شرکت‌کنندگان در این جشنواره صرفا مجاز به شرکت در دو رشته از رشته‌های فرازخوانی، قرائت ترتیل، قرائت ادعیه ماه مبارک رمضان، آیه‌گرافی، ساخت کلیپ و مفاهیم قرآنی هستند.

شرکت‌کنندگان رشته فرازخوانی (ویژه آقایان و بانوان) باید آیه 53 سوره مبارکه زمر را حداکثر در سه نفس تلاوت کنند و گفتنی است این رشته در بخش برادران در دو قسمت سنی زیر 16 و بالای 16 سال ارزیابی خواهد شد.

شرکت‌کنندگان رشته ترتیل (فقط ویژه آقایان) باید از ابتدای آیه 58 تا انتهای سوره مبارکه فرقان را به صورت ترتیل تلاوت کنند.

شرکت‌کنندگان رشته ادعیه (فقط ویژه آقایان) باید به اختیار یکی از دعاهای زیر را تلاوت کنند:

1- یا عَلِىُّ یا عَظیمُ، یا غَفُورُ یا رَحیمُ

2- اَللّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ الَّذى اَنْزَلْتَ فيهِ الْقُرْآنَ وَافْتَرَضْتَ على عِبادِكَ فيهِ الصِّيامَ.

آیاتی که شرکت‌کنندگان در رشته آیه گرافی می‌بایست به آن پرداخت کنند به شرح زیر است:

1- قُلْ مَا يَعْبَأُ بِكُمْ رَبِّي لَوْلَا دُعَاؤُكُمْ فَقَدْ كَذَّبْتُمْ فَسَوْفَ يَكُونُ لِزَامًا ( آیه 77 سوره فرقان)

2- يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ( آیه 12 سوره حجرات)

3- وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا ( آیه 124 سوره طه)

4- وَيْلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ ( آیه 1 سوره همزه)

لازم به ذکر است: ارسال آثار موجود در فضای مجازی در ارتباط با آیات فوق ممنوع بوده و شرکت‌کنندگان اثر هنری طراحی شده توسط خودشان را در قالب یکی از فرمت‌های رایج عکس، ارسال کنند.

شرکت‌کنندگان در رشته ساخت کلیپ می‌توانند در هریک از موضوعات دینی برگرفته از آیات و روایات، به این رشته بپردازند. (حداکثر زمان کلیپ 100 ثانیه باشد و در فرمت mp4 ارسال شود).

منبع مطالعه برای شرکت‌کنندگان رشته مفاهیم بخش‌های پنجم، ششم و هفتم (ویژگی‌های مومنان، سیمای بندگان خاص خدا، سیمای خردمندان در قرآن) از کتاب تفسیر آیات برگزیده حجت‌الاسلام قرائتی است که فایل الکترونیکی کتاب به صورت pdf  در فضای اینترنت و یا در سایت سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری ارومیه به نشانی http://farhangi.urmia.ir موجود است.

همه شرکت‌کنندگان (به جز رشته مفاهیم) می‌بایست فایل آثار خود را به همراه مشخصات کامل خود (نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن ثابت) حداکثر تا تاریخ 25/2/98 از طریق پیام‌رسان واتس‌آپ به یکی از شماره‌های 09148536822 یا  09145132723 و یا از طریق پیام‌رسان سروش به شماره 09148536822 ارسال کنند.

شرکت‌کنندگان رشته مفاهیم می‌بایست حداکثر تا تاریخ 15/2/98 با ارسال مشخصات کامل خود (نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن ثابت) به یکی از شماره‌های فوق در پیام‌رسان واتس‌آپ و یا سروش در مسابقه شرکت کنند.

زمان برگزاری آزمون الکترونیکی مفاهیم متعاقباً به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha