برنامه‌ریزی پایگاه‌های قرآنی فارس برای ماه رمضان / مراسم‌ جزءخوانی برگزار نمی‌شود
کد خبر: 3891861
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲

برنامه‌ریزی پایگاه‌های قرآنی فارس برای ماه رمضان / مراسم‌ جزءخوانی برگزار نمی‌شود

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به پیش‌رو بودن ماه مبارك رمضان گفت: قریب یك هزار پایگاه قرآنی استان اعم از تشكل‌های قرآنی، مؤسسات، خانه‌های قرآن شهری و روستایی برنامه‌ریزی‌های خود را برای اجرای برنامه‌های قرآنی در ایام ماه مبارك رمضان در فضای مجازی آغاز كردند.

سیدحمید موسوی، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به پیش‌رو بودن ماه مبارك رمضان گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس كرونا، مراسم‌ جزءخوانی قرآن كریم كه به‌صورت روزانه و بسیار گسترده در تمام نقاط استان فارس اعم از مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبركه، پایگاه‌های قرآنی و خانه‌های قرآن شهری و روستایی برگزار می‌شدند، برگزار نخواهند شد.

وی افزود: به جای این كار قریب یك هزار پایگاه قرآنی استان فارس اعم از تشكل‌های قرآنی، مؤسسات، خانه‌های قرآن شهری و روستایی برنامه‌ریزی‌های خود را برای اجرای برنامه‌های قرآنی در فضای مجازی در ماه مبارك رمضان آغاز كرده‌اند.

موسوی بیان كرد: این برنامه‌ریزی‌های در قالب اجرای برنامه‌هایی نظیر مسابقات و جشنواره‌های قرآنی و حتی كلاس‌های تفسیر و تدبر در قرآن كریم بوده است كه برخی از پایگاه‌ها تبلیغات خود را برای ثبت‌نام و اطلاع‌رسانی افراد آغاز كرده‌اند.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: علاوه بر این‌ها مباحث تفسیر قرآن كریم، آموزش احكام، آموزش قرائت قرآن كریم و تلاش برای ارتقای سطح معلومات مردم از آموزه‌های قرآن كریم از دیگر برنامه‌ریزی‌های تشكل‌ها و پایگاه‌های قرآنی استان در طول ماه مبارك رمضان خواهد بود.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس بیان كرد: همچنین بنا داریم تا یك برنامه جامع قرآنی را برای استان داشته باشیم كه مقدمات این برنامه فراهم شده است و روز گذشته هم صحبت‌هایی با رئیس سازمان دارالقرآن‌الكریم كشور در این رابطه انجام شده است و امیدواریم به یاری خدا طی روزهای آینده با همكاری سایر نهادها و سازمان‌ها بتوانیم این برنامه را اجرایی كنیم.

وی همچنین در پاسخ به اینكه آیا برنامه‌ریزی برای برپایی محافل قرآنی در ماه مبارك رمضان در فضای مجازی انجام شده است، زیرا بسیاری از مردم در این ماه مبارك، اشتیاق وافری برای شنیدن آیات وحی دارند، گفت: در سال جاری صدا و سیما برنامه جزءخوانی قرآن كریم را تقریباً در تمام شبكه‌های خود قرار داده است و متعهد شده است كه مراسم جزءخوانی قرآن كریم را یا با استفاده از ضبط‌های سال‌های قبل یا ضبط‌های جدید اما بدون حضور مخاطب از شبكه‌های سراسری و همچنین استانی پخش كند كه مردم می‌توانند از این محافل نورانی از شبكه‌های تلویزیونی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha