مقاومت برخی خانواده‌های کوهدشتی در مقابل دفن شبانه متوفیان کرونایی
کد خبر: 3891310
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

مقاومت برخی خانواده‌های کوهدشتی در مقابل دفن شبانه متوفیان کرونایی

رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهدشت با اشاره به افزایش آمار مبتلایان کرونا در کوهدشت، گفت: با وجود این‌که مصوبه‌ای داریم که مردم اموات‌شان را، شبانه دفن کنند ولی در برخی موارد شاهد مقاومت‌های بسیار زیادی از جانب خانواده‌های متوفیان برای انجام دفن در روز هستیم.

مقاومت برخی خانواده‌های کوهدشتی در مقابل دفن شبانه متوفیان کروناییبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌ نقل از سفیر افلاک، حسن امینی‌زاده، رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهدشت گفت: در زمینه شیوع ویروس کرونا، وضعیت و شرایط کوهدشت به‌دلیل رعایت نکردن بخشی از مردم، حقیقتاً بسیار خراب و بد است.

وی افزود: آمار مثبت کرونایی که تا قبل از عید نوروز، کمتر از ۲۰ نفر بود، الان به مرز ۶۰ نفر رسیده و این روزها شتاب گرفته است و از مردم خواهش می‌کنیم که رعایت کنند؛ چراکه وضعیت خطرناک است و کرونا شوخی‌بردار نیست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهدشت با اشاره به این‌که اگر کرونا را در اردیبهشت مهار نکنیم، تابستان و پاییزی بسیار خطرناک داریم، بیان کرد: انتظار داریم خود مردم پای‌ کار بیایند و کمک کنند، مصوبه‌ای داریم که مردم اموات‌شان را، شبانه دفن کنند ولی در برخی موارد شاهد مقاومت‌های بسیار زیادی هستیم که حتماً باید در روز انجام شود.

وی با بیان این‌که نام اشخاصی را که از این ‌پس موجب برپایی تجمعات خواهند بود را در رسانه‌ها منتشر می‌کنیم و آنان را به‌عنوان مسببان ایجاد بیماری به مردم معرفی می‌کنیم، گفت: آخرین وضعیت از تعداد مبتلایان کرونایی مثبت در شهرستان کوهدشت به ۵۸ نفر رسیده است که هم‌چنان به‌صورت تصاعدی در حال اوج گرفتن است.

نظارت کارشناسان مذهبی و بهداشتی بر مراحل دفن متوفیان کرونایی

هدایت‌اله دالوند، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری خرم‌آباد نیز در جمع خبرنگاران در رابطه‌ با شایعات پخش شده مبنی‌بر غسل ندادن فوتی‎های ناشی از کرونا، گفت: آرامستان‌های شهر خرم‌آباد از همان ابتدای شناسایی بیماری ویروس کرونا، برای دفن متوفی بیمار کرونایی، مراحل شرعی اعم‌از شست‌وشو، غسل و کفن را با نظارت کارشناسان مذهبی و کارشناسان بهداشتی انجام داده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

وی افزود: دو آمبولانس مخصوص بیماران کرونایی در این شهرستان وجود دارد و زمانی‌که بیمار کرونایی فوت می‌کند از بیمارستان با آرامستان تماس گرفته و نیروهای آموزش دیده با آمبولانس مخصوص و ایزوله شده به بیمارستان عشایر اعزام می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری خرم‌آباد ادامه داد: طی روال مخصوص، بیمار را به سردخانه منتقل می‌کنند و از سردخانه هم بلافاصله کار ضدعفونی انجام می‌شود و بعد از شست‌وشو، غسل، کفن و قرار گرفتن در کاور مخصوص دوباره کار ضدعفونی توسط نیروها صورت می‌گیرد و با آمبولانس مخصوص به محل دفن انتقال داده و همان روز بلافاصله براساس نظر کارشناسان، زمین قبر به عمق ۲ متر توسط عوامل آرامستان کنده‌کاری و کار دفن صورت می‌گیرد.

وی افزود: هیچ زمین مخصوصی برای دفن بیماران کرونایی وجود ندارد و در همان قبرستان قبل، کار دفن صورت می‌گیرد و سازمان آرامستان‌های خرم‌آباد از قشر ضعیف و ناتوان هزینه‌ای دریافت نمی‌کند.

دالوند با بیان این‌که لباس‌های مخصوص رانندگان و نیروهای آرامستان‌ها بلافاصله بعد از اتمام عملیات یک بیمار کرونایی سوزانده می‌شوند، گفت: از مسئولان و خیران انتظار می‌رود برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم، تجهیزات لازم اعم‌از لباس‌های مخصوص، ضد عفونی کننده‌ها و عینک در اختیار نیروهای آرامستان‌ها قرار دهند تا بتوانیم بدون هیچ مشکلی کار خدمات‌رسانی را به‌ بهترین شکل انجام دهیم.

وی افزود: از مردم انتظار می‌رود که به توصیه‌های پزشکی توجه کنند و برای دفن بیماران در غسالخانه‌ها حضور پیدا نکنند؛ چراکه نیروهای مخصوص روال کار را انجام می‌‌دهند و نیازی به حضور مردم نیست.

انتهای پیام
captcha