اجرای نهضت «نهج‌البلاغه‌خوانی» در مساجد شهرستان تلفیقی لارستان
کد خبر: 3891209
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸

اجرای نهضت «نهج‌البلاغه‌خوانی» در مساجد شهرستان تلفیقی لارستان

امام جمعه لارستان اعلام كرد: طرح نهضت «نهج‌البلاغه‎خوانی» از سه سال گذشته تاکنون هفته‌ای یک شب در مساجد این شهرستان كه یكی از مناطق تلفیقی استان فارس است، برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدمختار موسوی‌خرم، امام جمعه لارستان امروز، 25 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح نهضت «نهج‌البلاغه‎خوانی» در مساجد این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح از سه سال گذشته تاکنون هفته‌ای یک شب در مساجد این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: از سال دوم حضور در لارستان که اکنون سه سال از آن می‌گذرد، احساس شد یکی از مواردی که در بین مردم منطقه‌ای که شیعه و سنی هستند، مهجور بوده، توجه به نهج‌البلاغه است.

موسوی‌خرم بیان كرد: برگزاری طرح قرائت نهج‌البلاغه با توجه به اینکه برادران شیعه و سنی هر دو ارادتمند به حضرت امیرمؤمنان(ع) هستند راه‌اندازی شد تا هم نسل جوان بیشتر با آن آشنا شود و هم اینکه مردم از برکات آن استفاده کنند.

امام جمعه لارستان یادآور شد: با توجه به پیشنهادهایی که مردم مبنی بر برگزاری نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی داشتند، بنا بر این شد هفته‌ای یک شب در مساجد به جای قرائت قرآن، نهج‌البلاغه خوانده شود که از سه سال گذشته این كار انجام می‌شود.

وی اظهار كرد: از هنگامی که در نماز جمعه اعلام شد که قرار است طرح نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی در سطح شهرستان برگزار شود خیرین نیز به این بخش ورود کردند و بیش از صدها جلد نهج‌البلاغه را خریداری کرده و به مساجد و امامزاده‌ها اهدا کردند.

انتهای پیام
captcha