اجرای طرح «ویزیت آنلاین» در برخی از مطب‌های پزشكان در شیراز
کد خبر: 3890509
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۳

اجرای طرح «ویزیت آنلاین» در برخی از مطب‌های پزشكان در شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز از اجرای طرح «ویزیت آنلاین» برای تعدادی از مطب‌ها برای خدمت به بیماران به‌صورت آزمایشی در این كلان‌شهر خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز عصر پنج‌شنبه، 21 فروردین‌ماه در نشست ستاد مدیریت بیماری كووید 19 این دانشگاه با بررسی اقدامات بیست و چهار ساعت گذشته حوزه‌های تابعه دانشگاه در راستای کنترل و مقابله با ویروس کرونا در استان، از انجام یك هزار و ۱۷۱ آزمایش ویروس کرونا در روز گذشته خبر داد.

وی افزود: با هدف اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مقرر شد، تعدادی از مطب‌ها برای خدمت به بیماران، طرح ویزیت آنلاین با نظارت معاونت درمان دانشگاه و نظام پزشکی شیراز را به‌صورت آزمایشی برای بیماران داوطلب مشارکت در این طرح پیگیری و اجرا کنند.

لطفی اضافه کرد: پیرو پایش‌های قبلی از دانشگاه‌ها و دانشکده‌های اقماری استان و تأکید وزیر بهداشت، تیمی شامل نمایندگان معاونت درمان، معاونت بهداشت، اساتید اپیدمیولوژی و امور آزمایشگاه‌ها به جهرم اعزام می‌شود تا وضعیت کنونی بیماری کووید۱۹ در این شهرستان را بررسی و گزارش این بازدیدها را برای ارائه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آماده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در ادامه با بیان اینکه سه اقامتگاه برای کارکنان و کادر درمانی که در مراکز درمانی و خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا حضور دارند، آماده و تجهیز شده است، بر اهمیت مستندسازی اقدامات دانشگاه در مدیریت بیماری کووید۱۹ تأکید کرد.

وی همچنین از کار ارزشمند زوج شاغل در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) که با توجه به شیوع ویروس کرونا، مراسم ازدواج خود را لغو کردند و به بیماران این مرکز درمانی ارایه خدمت می کنند، تقدیر کرد.

در این نشست مسائلی مانند نحوه ارائه ماسک و اقلام حفاظتی به داروخانه‌ها، بسیج سلامت، بیمه سلامت، تامین اجتماعی، نظام پزشکی، پزشکان خانواده، تیم‌های واکنش سریع و بیمارستان‌های خصوصی، حضور کارکنان بر اساس دستورالعمل و بخشنامه‌های کشوری، سامانه آزمایشات و ثبت اطلاعات و نتایج آزمایش‌های افراد مشکوک بررسی و با حضور اعضای ستاد در این زمینه تصمیم‌گیری شد.

مشارکت سمن‌های سلامت در مبارزه با کروناویروس

در ادامه این نشست، كرامت‌الله افراشی، مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در امور اجتماعی با اشاره به مشارکت‌های برون‌بخشی و تعامل شهرداری در زمینه مبارزه با بیماری کووید۱۹، از راه‌اندازی سه واحد تهیه و تولید ماسک با حضور ۱۵۰ نفر و تولید روزانه حدود ۲۰ هزار ماسک خبر داد.

وی همچنین گزارشی از کمک‌های نیکوکاران خارج از حوزه مجمع خیرین دانشگاه علوم پزشكی شیراز، با حمایت سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت حدود ۱۰۰ سَمَن در مبارزه با بیماری کووید۱۹ و خریداری و آماده‌سازی اقلام بهداشتی و حفاظتی و ضدعفونی معابر استان ارائه کرد.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در امور اجتماعی با اشاره به برنامه‌های پیش روی این حوزه از همکاری در طرح‌های پژوهشی، بررسی چالش‌های احتمالی کادر درمانی در دوره شیوع کروناویروس، همکاری با شهرداری و خیرین در زمینه تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی و بسته‌های بهداشتی با استفاده از توانمندی کانون‌های سلامت محلات و پوشش جمعیتی که زیر پوشش هیچ نهاد و سازمانی قرار ندارند و تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی برای کارکنان بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) به‌عنوان تلاشگران خط مقدم مبارزه با کرونا، به‌عنوان دیگر برنامه‌های این حوزه نام برد.

بررسی ۶۵۰ مقاله علمی مرتبط با کروناویروس در کارگروه علمی کووید ۱۹

آناهیتا سنایی دشتی، رئیس واحد کنترل عفونت بیمارستان نمازی نیز در این نشست از تشکیل کارگروه علمی کووید۱۹ در دانشگاه خبر داد و اضافه کرد: این کارگروه با حضور اساتید و حدود ۶۰ دانشجوی علاقمند تشکیل شده است.

وی افزود: تاکنون حدود ۶۵۰ مقاله از ژورنال های مطرح دنیا از سوی این کارگروه جمع‌آوری و بررسی شده و بهترین مطالب به‌صورت خلاصه و ترجمه ارائه می‌شود.

سنایی دشتی بیان کرد: همچنین در این کارگروه، سئوالات مربوط به بیماری کووید۱۹ از سوی پنج نفر از اساتید عضو این کارگروه بررسی و پاسخ داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha