توجه رهبر معظم انقلاب به فعالیت نیك‌اندیشان و قرآنیان شیراز
کد خبر: 3890410
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱

توجه رهبر معظم انقلاب به فعالیت نیك‌اندیشان و قرآنیان شیراز

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی امروز خویش در نیمه شعبان، اشاره‌ای به فعالیت‌های انجام شده توسط گروه‌های جهادی، خیران و نیك‌اندیشان در شهرهای مختلف از جمله شیراز داشتند كه اقدام مدنظر معظم‌له در شیراز توسط گروه‌های جهادی و قرآنیان انجام می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، به‌مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان، سالروز ولادت منجی عالم بشریت، حضرت مهدی صاحب‌الزمان(عج) و با توجه به شرایط سخت شیوع كرونا، مقام معظم رهبری امروز، 21 فروردین‌ماه سخنرانی تلویزیونی داشتند.

معظم‌له در این سخنرانی اشاره‌ای به فعالیت‌های نیك‌اندیشان، خیران و گروه‌های جهادی و مردمی در ایام شیوع كرونا برای كمك به همدیگر به خصوص نیازمندان در نقاط مختلف كشورمان از جمله شیراز داشتند.

در بخشی از سخنرانی ایشان آمده است: «مشارکت‌های مردم بسیار زیبا و صحنه‌های جالب و شگفت‌انگیزی را به وجود آورد. مثلاً در سبزوار طرح هر محله یک قربانی به وجود آمد و یک گوسفند قربانی و به نیازمند آن منطقه گوشت می‌دهند، یا در یزد یک مادر شهید به همراه سایر خانم‌ها، خیاط خانه تبدیل ایجاد کرده و ماسک تولید می‌کنند. در نهاوند عده‌ای از بانوان که در زمان دفاع مقدس نان میپختند و برای جبهه می‌فرستادند، برای مهار بیماری فعال شده و کمک می‌کنند. در خوستان، طلاب قرارگاه تشکیل داده‌اند. در شیراز معتمدین محلی با املاک صحبت کرده که اجاره نگیرند و یا مهلت بدهند تا کمک شود. این‌ها نشان دهنده عمق فرهنگ اسلامی در دل مردم ماست».

كار صحبت با املاك و صاحبان منازل برای اجاره نگرفتن یا مهلت دادن به مستأجرین توسط گروه جهادی مؤسسه قرآنی مدینة‌النبی(ص) شیراز به مدیریت محمدحسین اسلامی كه خود مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس و دبیر جبهه مردمی عفاف و حجاب است، انجام شده است.

توجه رهبر معظم انقلاب به این كار خیر قرآنیان و نیك‌اندیشان را به فال نیك می‌گیریم و امیدواریم در سایر نقاط كشور و استان فارس نیز شاهد انجام چنین حركت‌هایی برای یاری‌رساندن به نیازمندان در این شرایط باشیم.

یادآور می‌شود، مؤسسه قرآنی مدینةالنبی(ص) شیراز از ابتدای شیوع ویروس كرونا، اقدام به راه‌اندازی كارگاه تولید ماسك كرد و بعد از آن نیز به بحث ضدعفونی كردن معابر، خودروها، غربالگری، توزیع نذورات قربانی به‌منظور رفع بلا از سر مسلمانان و مردم كشورمان و جمع‌آوری و توزیع كمك‌های مردمی در قالب بسته‌های معیشتی و بهداشتی به نیازمندان ورود كرد، گرچه این مؤسسه در تمام طول سال همواره توجه ویژه‌ای به كمك به نیازمندان و انجام فعالیت‌های خیریه دارد.

انتهای پیام
captcha