دعوت به حق؛ بالاترین رسالت هنرمندان / برای دستیابی به هنر انقلاب اسلامی همدل شویم
کد خبر: 3890184
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

دعوت به حق؛ بالاترین رسالت هنرمندان / برای دستیابی به هنر انقلاب اسلامی همدل شویم

در بخشی از بیانیه سازمان بسیج هنرمندان فارس به‌مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی و همچنین سالروز تشكیل سازمان بسیج هنرمندان آمده است: « اگر تنها یک رسالت برای هنر متصور باشیم آن شناخت حقیقت و دعوت به آن است و حقیقتی در جهان برتر از یگانه هستی‌آفرین نیست، از این‌رو دعوت به حق بالاترین رسالت هنر و هنرمند است».

به گزارش ایكنا از فارس، به‌مناسبت فرا رسیدن روز هنر انقلاب اسلامی و آغاز هفته‌ای به این نام و همچنین سالروز تأسیس سازمان بسیج هنرمندان، سازمان بسیج هنرمندان فارس بیانیه‌ای صادر كرد.

در این بیانیه آمده است:«۲۰ فروردین‌ماه سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم، شهید سیدمرتضی آوینی، سالروز تأسیس سازمان بسیج هنرمندان و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی را خدمت هنرمندان تبریک عرض می‌نماییم.

اگر تنها یک رسالت برای هنر متصور باشیم آن شناخت حقیقت و دعوت به آن است و حقیقتی در جهان برتر از یگانه هستی‌آفرین نیست، از این‌رو دعوت به حق بالاترین رسالت هنر و هنرمند است. هنر این هدیه آسمانی، ودیعه‌ای گرانقدر در انسان بی‌شک در ذات خود نشانی از آن یگانه دارد و متمایل به مبدأ هستی است.

هنر بهترین و زیباترین راه دعوت به عدالت، آزادی و خداجویی است و هنرمندان با شناخت جایگاه والای خویش با پشتوانه معارف غنی اسلامی می‌توانند بهترین دعوت‌کنندگان باشند. انقلاب اسلامی مردم ایران به پشتوانه ارزش‌ها و آرمان‌های آخرین فرستاده یگانه هستی‌آفرین فراتر از مرزهای زمین و زمان با هدفی بزرگ شکل گرفت که همانا لبیک به ندای سید و سالار شهیدان(ع) در کربلایی که در هر زمان و مکان جاری است بود.

هنر در جامعه ما، پس از انقلاب اسلامی، تجلّی یافته از ایمان، اعتقاد و آگاهی ملّتی است که هنر را چونان سلاحی بُرنده در حفاظت از آرمان‌هایشان پذیرفته‌اند و درخت تناور و همیشه بهار هنر اسلامی ریشه در ارزش‌های والای اسلامی و انقلابی دارد و از نگاه انقلاب اسلامی مردم ایران، هنری ستوده و ارجمند است که از عنصر «تعهّد» و جوهر «پیام» و بُعد سازندگی و تربیت برخوردار باشد و شهید مرتضی آوینی نمونه‌ای کامل جامع برای هنرمندان متعهد و هنر ارزش‌مدار است تا در سالگرد شهادت این شهید والامقام نگاهی دوباره به نقطه مطلوب هنر انقلاب اسلامی داشته باشیم و برای دستیابی به آن همدل شویم.

انتهای پیام
captcha