تولید 175 هزار ماسك در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس
کد خبر: 3890177
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳

تولید 175 هزار ماسك در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس با اشاره به فعالیت دانشكده‌های فنی و حرفه‌ای شیراز، اقلید، داراب، كازرون و نی‌ریز برای تولید ماسك گفت: تاکنون بیش از 175 هزار ماسک و 180 دست لباس بیمارستانی در این مراكز تولید شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد جامعی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس امروز، 20 فروردین‌ماه در حاشیه بازدید نماینده منتخب شیراز و زرقان از دانشکده فنی دختران، به فعالیت‌های جهادی و نیک اندیشانه دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه در تولید ماسک اشاره کرد و گفت: از 28 بهمن 98 تولید ماسک به صورت داخلی در دانشکده فنی دختران شیراز به‌عنوان نخستین دانشکده فنی کشورآغاز شد.

وی افزود: پس از فراگیر شدن ویروس کرونا در چهار دانشکده دیگر استان فارس در شهرهای اقلید، داراب، کازرون و نی ریز نیز تولید ماسک انجام شد که تاکنون بیش از 175 هزار ماسک و 180 دست لباس بیمارستانی تولید شده است.

جامعی بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با داشتن اساتید و دانشجویان نخبه در زمینه تولید ماسک، مواد ضدعفونی، لباس‌های بیمارستانی و همچنین برخی از تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با کرونا آماده هرگونه همکاری با ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان و قرارگاه سلامت و بهداشت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاهی مأموریت‌گرا است که بیش از 50 سال قدمت دارد و خوشبختانه همچنان نیز در رسالت خود باقی مانده و سراغ تحصیلات تکمیلی نرفته است.

 وی با بیان اینکه این دانشگاه رسالت تربیت پنجه‌های کارآمد و تربیت دانش آموختگانی ماهر را دارد که بتوانند چرخ صنعت را چرخانده و کارآفرینی کنند، افزود: بسیاری از صنعتگران بزرگ، مدیران دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دولتی و خصوصی استان فارس و کشور فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند که این جای بسی افتخار دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با تصریح اینکه در حال حاضر 14 دانشکده فنی و حرفه‌ای در استان فارس فعال است، گفت: در این دانشکده‌ها از جمله فیروزآباد که در دهه فجر سال گذشته افتتاح شد به کمی‌گرایی هیچ علاقه‌ای نداشته و آن را نیز به صلاح نمی‌دانیم.

جامعی به پروژه در دست ساخت دانشکده فنی دختران اشاره کرد و گفت: این طرح بزرگ عمرانی جهت راه‌اندازی نیازمند تأمین اعتبار است که درخواست همراهی و حمایت آن را داریم.

وی با تأكید بر اینکه مهم‌ترین اصل برای ما مهارت است، گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به اینکه یک دانشگاه مهارتی است، نیاز به تجهیزات دارد که متأسفانه به این مهم به‌خوبی بها داده نمی‌شود و به لحاظ سرانه‌ها وضعیت مناسبی ندارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس اظهار كرد: اگر چه به لحاظ تجهیزات، از خیلی از دانشگاه‌ها وضعیت بهتری داریم اما این کافی نیست و نیازمند انقلاب تجهیزاتی هستیم و باید مورد توجه قرار گیرد.

جامعی با تاکید بر اینکه آن نگاه عملی، کاربردی و مهارتی در آموزش از اولویت‌های مهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای است، گفت: اگر می‌خواهیم کارآفرین و دانش آموختگانی تربیت کنیم که چرخ صنعت را به خوبی بچرخانند باید تجهیزات در این دانشگاه به روزتر از این باشد.

این استاد دانشگاه گفت: همچنین اگر می خواهیم دانشگاه‌های فارغ‌التحصیلان مهارتی به بازارکار تحویل دهند، باید هر کارخانه به یک دانشگاه تبدیل شود و با ایجاد زیرساخت‌های لازم دانشجو در محیط واقعی کار که کارخانه‌ها هستند آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

آرتمیس هوشیار، رئیس دانشکده فنی دختران شیراز نیز گفت: در این دانشکده حدود 40 هزار ماسک تولید شده و در حال حاضر نیز با داشتن کارگاه‌های طراحی دوخت و آزمایشگاه شیمی آماده همکاری با قرارگاه سلامت حرم مطهر شاهچراغ(ع) به‌منظور تهیه تولید ماسک و مواد ضدعفونی هستیم.

انتهای پیام
captcha