مدیریت مقابله با شیوع كرونا علی‌رغم تحریم‌ها مطلوب بوده است
کد خبر: 3890065
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱

مدیریت مقابله با شیوع كرونا علی‌رغم تحریم‌ها مطلوب بوده است

فرماندار شیراز با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با كرونا گفت: مدیریت مقابله با شیوع کروناویروس و بیماری کووید ۱۹ علیرغم تنگناهای مختلف و تحریم‌های ظالمانه، در کشور مطلوب بوده است.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدرضا امیری، فرماندار شیراز عصر دیروز، 19 فروردین‌ماه در نشست مشترك مدیریت و پیشگیری كرونا ویروس كه به میزانی شركت عمران شهر جدید صدرا برگزار شد، با بیان اینکه این شهرستان در موضوع مبارزه با شیوع کروناویروس، پیشتاز و الگو بوده است، گفت: مدیریت مقابله با شیوع کروناویروس و بیماری کووید ۱۹ علی‌رغم تنگناهای مختلف و تحریم‌های ظالمانه، در کشور مطلوب بوده است.

وی با تشکر همراهی و همکاری مناسب مردم استان فارس و شهرستان شیراز، افزود: هماهنگی‌هایی که از طرف اصناف، صنعت و معدن، شهرداری شیراز و صدرا و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی انجام شد به شکلی بود که از اول فروردین شیراز در سطح کشور در بحث اعمال قرنطینه و رعایت نکات بهداشتی و مدیریت بحران الگو شده بود؛ همچنین در شهر صدرا نیز از سوی مسئولان، ترددها و فعالیت ها به حداقل ممکن رسید.

امیری یادآور شد: در کشور با وجود همه تبلیغات منفی که از سوی دشمنان و معاندین و بعضاً افراد ناآگاه انجام شد و علی‌رغم شدیدترین تحریم‌هایی که کشورمان به خصوص در زمینه دارو با آن مواجه بوده، بحث ویروس کرونا به نحو مطلوبی تاکنون مدیریت شده است.

فرماندار شیراز، هدف از تشکیل این جلسه را نظارت بر فعالیت اصناف و واحدهای مختلف و اقدامات اجرایی شده در مسیر مبارزه و مقابله با کروناویروس دانست و ضمن ابراز خرسندی از عملکرد مثبت شرکت عمران در این شهر جدید، گفت: مسئولان صدرا و شرکت عمران در باب اقدامات و پروژه‌های روبنایی و زیربنایی به عملکرد مثبت و مطلوبی در سال گذشته دست یافتند و پروژه‌هایی که وعده افتتاح و بهره‌برداری تا پایان سال داده بودند را به موقع آماده کردند که مقرر بود با حضور مسئولان کشوری افتتاح شود، ان‌شاءالله با عادی شدن شرایط این مهم هم تحقق یابد.

وی از تعیین کارگروه ویژه بازرسی و نظارت بر اصناف صدرا خبر داد و گفت: از این پس مسائل صدرا به‌طور خاص، با قوت بیشتر و برخوردهای قاطع‌تر پیگیری می‌شود و هماهنگی‌های بین‌بخشی صدرا انجام خواهد شد.

خلیل حاجی‌پور، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا نیز با قدردانی از  مردم و مسئولان این شهر به دلیل رعایت نکات بهداشتی و ایمنی، گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر از این شرایط خوف و خطر عبور کنیم و بتوانیم برنامه‌های معمول توسعه‌ای خود را دنبال کنیم.

امكان قرنطينه صدرا وجود ندارد

وی گفت: صدرا به دلیل شرایط خاصی که دارد و بحث مهاجرپذیری، تنوع قومیتی و جابه‌جایی‌های زیاد جمعیتی که اجتناب‌ناپذیر است، به‌طور کامل امکان قرنطینه وجود ندارد اما با هماهنگی‌ها و تعاملی که با مجموعه شورای شهر و شهرداری و نیروهای بسیج و سپاه و دیگر دستگاه‌ها داشته‌ایم، شرایط به خوبی کنترل شده و بسیار مثمرثمر بوده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا با اشاره به اولویت‌بندی مسائل بهداشتی در این شهر، گفت: در شهر صدرا اولویت اول ما در اختیار گذاشتن پک‌های بهشتی، ماسک، ژل‌های ضدعفونی‌کننده بحث ضدعفونی کردن معابر به خصوص با اولویت در پروژه‌های مسکن مهر بوده است.

حاجی‌پور همچنین ضمن اشاره به دغدغه شهروندان در ارتباط با کنترل قیمت‌ها و بازار و نظارت بر اصناف، گفت: ضمن تشکر از نظارت‌ها و پیگیری‌های فرماندار شیراز در شهر صدرا خواستار تشکیل تیم نظارتی ویژه و هماهنگی بیشتر در کنترل اوضاع و ارائه مکانیزم‌های اجرایی موثرتر شدند.

وی همچنین از راه‌اندازی خودجوش کارگاه‌های تولید ماسک در شهر صدرا خبر داد و افزود: ۳ کارگاه تولید ماسک با کیفیت بالا با تاییدیه علوم پزشکی به همت شرکت عمران، شهرداری و شورای شهر صدرا و نیروهای جهادی و مردمی در شهر صدرا افتتاح شد.

حاجی‌پور با اشاره به پروژه های عمرانی  سال گذشته نیز گفت: خوشبختانه سال گذشته برای شرکت عمران سال درخشانی بود تقریبا همه آن پروژه‌ها و برنامه‌هایی که قول داده بودیم به سرانجام رسید.

وی افزود: بازگشایی بزرگراه سردار سلیمانی به دلیل شرایط خاص درحال حاضر به تعویق انداختیم که در اولین فرصت با عادی شدن شرایط پروژه‌های مذکور به بهره برداری رسمی خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا یادآور شد: برای سال۹۹ بسته متنوعی از پروژه‌های روبنایی و زیربنایی برنامه‌ریزی شده که در آینده نزدیک از جزییات و نحوه برنامه زمان‌بندی اجرا و بهره‌برداری آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha