دستگیری عامل انتشار مطالب کذب در فارس
کد خبر: 3890051
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۷

دستگیری عامل انتشار مطالب کذب در فارس

رئیس پلیس فتا استان فارس با اشاره به دستگیری عامل انتشار مطالب کذب درباره یكی از سازمان‌ها، گفت: برابر مواد ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ قانون جرائم رایانه‌ای، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق اینترنت و سایر فضاهای مجازی جرم تلقی شده و برای آن به تناسب مجازات حبس و جرائم نقدی در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتای استان فارس عصر دیروز، 19 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: در پی شکایت یکی از سازمان‌های دولتی مبنی بر اینکه شخص یا اشخاصی از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به نشر اکاذیب و افترا علیه کارکنان این سازمان کرده‌اند، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های فنی و تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان، یک نفر از عاملان انتشار مطالب کذب در یکی از شهرستان‌های استان فارس شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: متهم ابتدا در بازجویی‌های اولیه و فنی ماموران پلیس قصد انکار عمل مجرمانه خود را داشت که پس از مشاهده مدارک مستند و غیر قابل ‌انکار به جرم ارتکابی اقرار کرد.

سلیمانی یادآور شد: برابر مواد ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ قانون جرائم رایانه‌ای، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق اینترنت و سایر فضاهای مجازی جرم تلقی شده و برای آن به تناسب مجازات حبس و جرائم نقدی در نظر گرفته می‌شود، به‌همین جهت با افرادی که امنیت روانی مردم را با چالش روبه‌رو کنند، برخورد قانونی می‌شود.

وی بیان كرد: این پلیس به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخ‌گویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن ‌را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند.

انتهای پیام
captcha