مشارکت فعال مردم سپیدان در کنترل بیماری کووید ۱۹
کد خبر: 3889974
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶

مشارکت فعال مردم سپیدان در کنترل بیماری کووید ۱۹

رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیدان از استمرار غربالگری کروناویروس بین جمعیت شهرستان با جدیت کارشناسان این مجموعه و مشارکت مردم شهرستان سپیدان در این طرح خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، سیاوش كریمی، رئیس شبكه بهداشت و درمان سپیدان امروز، 19 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام غربالگری کووید۱۹ برای ۹۲ درصد از مردم این شهرستان گفت: به‌همت کارکنان مجموعه سلامت، در مرحله نخست این طرح وضعیت سلامت  ۴۷ هزار و ۹۳ شهروند سپیدانی، پایش و در سامانه یکپارچه بهداشت(سیب) ثبت شد.

وی با تأكید بر استمرار طرح غربالگری کووید۱۹ در مرحله دوم افزود: در این طرح، در تماس تلفنی با خانوارهای سپیدانی ساکن شهر و روستا، علائم اعضای خانوار در خصوص بیماری کووید۱۹ بررسی و افراد مشکوک به ابتلا به‌صورت مستمر پیگیری می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیدان، غربالگری جمعیت، شناسایی افراد در معرض خطر، ارائه مراقبت و درمان بیماران را گامی تأثیرگذار در پیشگیری از بروز و شیوع بیماری در جامعه عنوان کرد.

کریمی با تقدیر از همراهی و صبر مردم سپیدان در زمینه کنترل و مقابله با ویروس کرونا، از شهروندان خواست ضمن جواب‌گویی به تماس کارشناسان سلامت از شماره ۴۰۳۰، در صورت داشتن علائمی مانند سرفه، تب، لرز و یا تنگی نفس به سامانه https://salamat.gov.ir/ مراجعه و به سئوالات مطرح شده پاسخ دهند.

انتهای پیام
captcha